رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

وفایی: بعید است با سهمیه سوم‌ دوچرخه‌سواری در هانگژو موافقت شود/ هنوز خبری از گنج‌خانلو نداریم

7:45 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۶۹۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وفایی: بعید است با سهمیه سوم‌ دوچرخه‌سواری در هانگژو موافقت شود/ هنوز خبری از گنج‌خانلو نداریم
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: پس از تور ایران - آذربایجان و کندوان در دو مسابقه در ترکیه و یک مسابقه در کشور عمان شرکت خواهیم کرد.

محمود وفایی در گفت‌وگو با میزان، درباره کاهش تعداد سهمیه‌های دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی به ۲ رکابزن آن هم پس از اتقاقات رخ داده برای محمد گنج‌خانلو و اقدام وی به پناهندگی در کشور اسکاتلند در جریان مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: باتوجه به اینکه نام گنج‌خانلو به صورت خودکار از لیست کاروان اعزامی به هانگژو خط خورد، علی لبیب به همراه فرانک پرتوآذر دو ملی‌پوش رشته دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی خواهند بود. با وجود بروز این اتفاقات رایزنی‌های لازم را با مسئولان کمیته المپیک انجام دادیم تا سهمیه سوم رشته دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی نسوزد، اما تاکنون دراینخصوص که حق این رشته بود، هیچ پاسخ مثبتی داده نشده است. 

وی افزود: باتوجه به فرصتی که برای اعلام لیست نهایی وجود دارد، همچنان در تلاشیم، اما بعید می‌دانم که کمیته ملی المپیک با سهمیه سوم دوچرخه‌سواری موافقت کند، زیرا مبنای اعزام نفرات به هانگژو براساس نتایج اخیر ورزشکاران بوده و با توجه به اهمیت مدال‌آوری فکر نمی‌کنم با درخواست جابجایی سهمیه گنج‌خانلو موافقت شود. 

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به اینکه آیا پس از گذشت نزدیک به ۱۰ روز خبری از گنج‌خانلو دارند، گفت: تاکنون خبری از او نداریم، اما کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون دوچرخه‌سواری توسط مراجع قضایی در اسکاتلند پیگیر وضعیت او هستند، اما تاکنون حتی نام گنج‌خانلو هم در سامانه مهاجرین بریتانیا ثبت نشده است. 

وفایی در پایان در مورد برنامه‌های تدارکاتی پیش از سفر به هانگژو، خاطرنشان کرد: پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی، مسابقات تور ایران - آذربایجان و سپس تور کندوان را پیش رو داریم. بعد از این دو تور در ۲ مسابقه در کشور ترکیه و یک مسابقه در کشور عمان شرکت خواهیم کرد که هر سه آن‌ها، تور بین‌المللی هستند. احتمال دارد که تیم‌های باشگاهی از ایران در این تور‌ها شرکت کنند و در هر صورت علی لبیب چه در قالب تیم باشگاهی و چه تیم ملی عازم این ۳ مسابقه می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *