گفت‌وگو|

وفایی: تمام امکانات برای گنج‌خانلو مهیا بود/ مطمئنم پناهندگی تصمیم شخصی او نبوده

8:45 - 24 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۰۶۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وفایی: تمام امکانات برای گنج‌خانلو مهیا بود/ مطمئنم پناهندگی تصمیم شخصی او نبوده
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: فکر نمی‌کنم عدم بازگشت به ایران این تصمیم شخصی گنج‌خانلو باشد و احتمال می‌دهم به او مشاوره‌های بدی داده‌اند.

محمود وفایی در گفت‌وگو با میزان، درباره اقدام رکابزن ایرانی در جریان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان در اسکاتلند و تصمیم به عدم بازگشت به کشور، اظهار داشت: مسلما تصور چنین اتفاق و اقدامی را از گنج‌خانلو نداشتیم، چرا که نه تنها ما بلکه تمام اهالی دوچرخه‌سواری در تعجب هستند که چرا و به چه دلیل این رکابزن در شرایطی که تمام امکانات از خرید دوچرخه و تجهیزات تا اعزام‌های مختلف برایش مهیا بوده، در آستانه بازی‌های آسیایی این تصمیم دور از انتظار را می‌گیرد.

وی افزود: روند خرید دوچرخه جدید برای گنج‌خانلو انجام شده بود و علاوه بر اعزام به مسابقات قهرمانی جهان قرار بود در ۳ تورنمنت بین‌المللی دیگر هم شرکت کند. هرچند از این اقدام گنج‌خانلو که به اعتبار رشته دوچرخه‌سواری در کشور لطمه زد، متأسفم، اما خوشبختانه با حضورش در مسابقات قهرمانی جهان امتیازات کشوری‌مان دو برابر محاسبه خواهد شد تا حداقل رکابزنان‌مان از بابت ارتقای امتیازات لطمه نخورند. به نظرم گنج‌خانلو اشتباه بسیار بزرگی در اوج دوران قهرمانی خود انجام داد و از این کارش پشیمان خواهد شد. 

وفایی در واکنش به اینکه آیا این اقدام گنج‌خانلو تاثیری در وجهه بین‌المللی فدراسیون دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این اتفاق قطعا به وجهه بین‌المللی فدراسیون دوچرخه‌سواری آسیبی نمی‌رساند و تصمیم شخصی یک ورزشکار بوده است. جالب اینجاست که ویزای گنج‌خانلو مولتی و ۶ ماهه بود و می‌توانست در عین حال که همچنان ملی‌پوش کشورش بماند، پس از بازی‌های آسیایی دوباره از کشور خارج شود و از این ویزا برای لژیونر شدن و پیشرفت استفاده کند. 

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری تاکید کرد: گنج‌خانلو جوان شایسته و با استعدادی است و در دوران جوانی و زمانی که زیر ۲۳ سال بود، همواره خوش درخشیده و باشگاه‌های خوبی به دنبال جذب او بودند و حیف بود که با این توانایی دست به چنین کاری بزند. من به شخصه با شناختی که از گنج‌خانلو دارم، فکر نمی‌کنم این تصمیم شخصی او باشد و احتمال می‌دهم به او مشاوره‌های بدی داده‌اند. بازهم جای برگشت و جبران وجود دارد و به نظرم ایجاد تغییر در زندگی به هر قیمتی کار درستی نیست و یک ورزشکار پیش از چنین تصمیمی باید در نظر بگیرد که در کجا و برای چه افرادی محبوب و ارزشمند است. 

وی در پایان در مورد نفر جایگزین گنج‌خانلو برای اعزام به بازی‌های آسیایی، گفت: در اینخصوص، نفرات رزرو را در لیست داریم و پس از دو رویداد مهم لیگ برتر جاده و تور ایران-آذربایجان، سریعا کمیته فنی تشکیل خواهد شد تا در مورد نفر جایگزین تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *