۵۰ نفر از محکومان ندامتگاه‌های شهر اراک با دستور رئیس کل دادگستری استان مرکزی آزاد شدند

10:50 - 31 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۵۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۰ نفر از محکومان ندامتگاه‌های شهر اراک با دستور رئیس کل دادگستری استان مرکزی آزاد شدند
رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در بازدید از ندامتگاه‌های شهر اراک با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرایم قابل گذشت و کم خطر موافقت کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری به همراه ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب درجمع زندانیان اندرزگاه زنان زندان مرکزی، اردوگاه کاردرمانی و مددجویان کانون اصلاح و تربیت حضور یافت و از نزدیک و به صورت چهره به چهره درخواست‌های آنان را رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این دیدار با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرایم قابل گذشت و کم خطر موافقت کرد.

وی خطاب به مسئولان زندان اظهار کرد: تلاش در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و نهاد‌های ارفاقی به منظور تحقق سیاست‌های نظام قضایی که منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود، ضروری است و حفظ حقوق شهروندان، توسعه عدالت و امنیت اجتماعی و اصلاح مجرمان به عنوان اهداف مهم دستگاه قضایی ترسیم شده که همواره باید مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین راهکار‌های مؤثر بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان مبتنی بر اولویت‌های مورد نظر ریاست قوه قضاییه را تبیین و یادآور شد: مبنای اعطای عفو و تخفیف مجازات به محکومان ندامت و جبران رفتار گذشته، جلب رضایت شکات و حسن اخلاق و رفتار در دوران تحمل حبس است.

مدیرکل زندان‌های استان هم در ابتدای بازدید مقامات ارشد قضایی استان از زندان‌های شهر اراک گزارش مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف را ارائه و حمایت‌های قضایی از مجموعه زندان‌های استان را بسیار مؤثر دانست.

 مسئولان ارشد قضایی استان با حضور در مرکز کنترل دوربین‌های مداربسته، وضعیت اجرای برنامه‌های حوزه زندانبانی در کل مراکز کیفری استان را پایش کرد و از زحمات مدیران و کارکنان زندان‌های استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *