نقض حقوق بهداشتی و درمانی مهاجران در انگلیس

7:00 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق بهداشتی و درمانی مهاجران در انگلیس
سیاست‌های بحث‌برانگیز و جنجالی انگلیس درباره مهاجرت، شرایط بسیار دشواری را به مهاجران در این کشور تحمیل می‌کند.

خبرگزاری میزان – سیاست‌ها و طرح‌های ضد مهاجرتی انگلیس، مهاجران را در مراحل مختلف زندگی مهاجرتی هدف قرار می‌دهد؛ چنین سیاست‌هایی در مرزها، مراکز بازداشت، اسکان و محل اقامت سبب تحمیل رنج‌های فراوان به مهاجران می‌شود.

در واقع باید گفت که مهاجران و پناهجویان در انگلیس از جهات مختلف و متعددی تحت فشار قرار دارند.

محروم شدن مهاجران از درمان

به گزارش «گاردین»، در میانه شکایت‌های متعدد از رویکرد خضمانه دولت انگلیس در موضوع مهاجرت، مشخص شد که هزینه‌های غیرانسانی سیستم درمان انگلیس بیش از ۹۰۰ مهاجر را بدون درمان رها کرده است.

داده‌های «آبزرور» نشان می‌دهد که از ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون به ۳ هزار و ۵۴۵ بیمار در ۶۸ مرکز بیمارستانی در انگلیس گفته شد که باید هزینه‌های اولیه به مبلغ ۷.۱ میلیون پوند را بپردازند؛ از این تعداد ۹۰۵ بیمار در ۵۸ مرکز بیمارستانی درمان خود را ادامه ندادند.

براساس قانون، مراکز بیمارستانی انگلیس از اکتبر ۲۰۱۷ موظف شده اند که پیش از ارائه مراقبت‌های انتخابی به مهاجران، پیش پرداخت را دریافت کنند.

پیامد‌های این سیاست در برخی از موارد وحشتناک است و به مرگ مهاجران بیمار منجر می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس در واکنش به این گزارش ادعا کرد که افراد غیر مقیم انگلیس جز پناهندگان باید در هزینه‌های پزشکی و مراقبتی خود مشارکت کنند.

چالش‌های سرویس سلامت ملی انگلیس برای مهاجران

سرویس سلامت ملی انگلیس از وجوه مختلفی برای مهاجران چالش‌های جدی ایجاد می‌کند.

در توافقی که این سرویس با وزارت کشور انگلیس امضا کرده، این وزارت خانه می‌تواند اطلاعات محرمانه بیمار را برای اهداف مهاجرتی جست‌وجو کند.

منتقدان تاکید دارند که چنین توافقی قانونی و اخلاقی نیست و محرمانه بودن اطلاعات بیماران و حریم خصوصی آن‌ها تحت قانون حقوق بشر را نقض می‌کند.

آن‌ها تاکید دارند که مهاجران آسیب پذیر در چنین شرایطی در معرض خطر قرار می‌گیرند، زیرا دسترسی آن‌ها به مراقبت‌های بهداشتی قطع می‌شود.

تبعیض دیگر چالشی است که مهاجران در سرویس سلامت ملی انگلیس با آن روبرو هستند.

فعالان حقوق بشری می‌گویند که قوانین مهاجرتی که در سرویس سلامت ملی انگلیس نفوذ کرده، بیماران را با تبعیض مواجه و کارکنان بیمارستان‌ها را تبدیل به افسران مهاجرت می‌کند.

آن‌ها بر این باور هستند که محیط متخاصمی که دولت انگلیس ایجاد کرده به بخش‌های مختلف جامعه این کشور نفوذ یافته و سبب شکل‌گیری شبکه‌ای منسجم از تبعیض علیه مهاجران شده است.

در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهند که شمار کودکان مهاجر، قربانی قاچاق و برده‌داری و پناهجوی بدون همراهی که از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی محروم می‌شوند، در حال افزایش است.

محدود شدن دسترسی مهاجران به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در انگلیس

بررسی‌ها نشان می‌دهند که نگرانی درباره هزینه درمان و ترس از برخورد کارکنان بیمارستان‌ها و البته نگرانی از اشتراک‌گذاری وضعیت مهاجرتی با وزارت کشور سبب شده اند تا دسترسی مهاجران بیمار به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در انگلیس کاهش یابد.

یک مرکز حقوق بشری در این رابطه گفت: عوامل ثابت در محدود شدن دسترسی مهاجران به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در انگلیس عبارتند از: هزینه‌های مرتبط با درمان مانند هزینه رفت‌وآمد، دارو و ...، پیچیدگی قوانین، به اشتراک‌گذاری داده‌ها با وزارت کشور، تغییر مکرر محل اسکان از سوی دولت، عدم آگاهی، برچسب‌های بهداشتی، تجربیات آسیب زا، عدم مهارت زبانی و تبعیض.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *