نظرسنجی جدید درباره مالکیت سلاح در آمریکا/ دو سوم بزرگسالان دارای سلاح هستند

15:35 - 26 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۶۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نظرسنجی جدید درباره مالکیت سلاح در آمریکا/ دو سوم بزرگسالان دارای سلاح هستند
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که دو سوم از جمعیت بزرگسال آمریکا یا دارای سلاح و یا در صدد تهیه آن هستند.

خبرگزاری میزان - بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات «پیو»، نزدیک به دو سوم بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که یا مالک اسلحه و یا در آینده در صدد خریداری سلاح هستند.

به گزارش «آکسیوس»، افزایش خشونت با اسلحه به عنوان یک نگرانی برای سلامت عمومی باعث نشده که سلاح گرم در آمریکا کمتر مطلوب باشد.

حدود نیمی از غیر صاحبان اسلحه در این نظرسنجی گفتند که می‌توانند خودشان را در حال خرید اسلحه ببینند.

بر اساس این تحقیق، ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که صاحب اسلحه هستند، که ۲ درصد بیشتر از نظرسنجی‌هایی است که موسسه پیو در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۱۷ انجام داد.

حدود سه‌ چهارم از حدود ۵ هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، می‌گویند که حفاظت از خود دلیل اصلی داشتن سلاح گرم برای آن‌ها بوده است.

مالکیت اسلحه در میان بزرگسالان ۵۰ ساله یا بالاتر آمریکایی رایج‌تر بوده و برای بزرگسالان بین ۱۸ تا ۲۹ سال کمترین میزان را داشت.

بزرگسالان سفیدپوست بالاترین درصد مالکیت (۳۸ درصد) و بزرگسالان آسیایی‌تبار کمترین (۱۰ درصد) را داشتند.

در حالی که اکثر بزرگسالان صاحب اسلحه بودند یا می‌توانستند خود را صاحب اسلحه بدانند، اکثریت (۶۱ درصد) نیز گفتند که معتقدند به دست آوردن قانونی اسلحه در آمریکا بسیار آسان است.

این رقم مشابه چندین نظرسنجی دیگر در سال‌های اخیر است که نشان می‌دهد اکثریت رای دهندگان آمریکایی از طیف گسترده‌ای از اقدامات کنترل اسلحه حمایت می‌کنند.

۳۰ درصد گفتند که معتقدند فرآیند به دست آوردن اسلحه «درست» است و تنها ۹ درصد گفتند که بسیار دشوار است.

محاسبه دقیق تعداد سلاح‌های گرم غیرنظامی در آمریکا دشوار است، اما گزارش سال ۲۰۱۸ از سوی موسسه «Small Arms Survey» برآورد کرد که در آن زمان ۳۹۳.۳ میلیون اسلحه در اختیار غیرنظامیان آمریکایی بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حمل سلاح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *