حمایت قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی زمینه اشتغالزایی را فراهم می‌کند

9:19 - 26 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۵۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
حمایت قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی زمینه اشتغالزایی را فراهم می‌کند
معاون تحقیق و توسعه هلدینگ توسعه صنایع شهد آذربایجان با تاکید بر اینکه حمایت از فعالان اقتصادی در سال‌های اخیر از سوی قوه قضاییه پررنگ‌تر شده است، گفت: حمایت دستگاه قضا از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به نوعی دلگرمی در شرایط سخت اقتصادی است.

خبرگزاری میزان _ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در اوایل مرداد جهت رفع مشکلات موجود از کارخانه قند ارومیه و شرکت گلفام که از زیرمجموعه‌های هلدینگ توسعه صنایع شهد آذربایجان بوده، بازدید کرد.

عتباتی در جریان این بازدید گفت: مجموعه هلدینگ توسعه صنایع شهد آذربایجان از مجموعه‌های فعال اقتصادی و اشتغالزا است که جای تقدیر از زحمات این مجموعه را دارد، وظیفه دستگاه قضایی استان است که در خدمت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باشد و برای همین از ظرفیت خود برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استفاده می‌کند و اعتقاد آن بر این است که حتی یک فرصت شغلی هم مهم است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین ابراز امیدواری کرد تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ می‌شود برای برطرف کردن مشکلات این واحد تولیدی که ۶۸۰ نفر در آن مشغول به کار است، موثر باشد.

در همین خصوص عیسی خدابنده، معاون برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه هلدینگ توسعه شهد آذربایجان در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: این هلدینگ در رابطه با موضوعات تولید، توسعه و سرمایه‌گذاری با مشکلاتی مواجه بود که برای حل این مشکلات، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به عنوان رئیس کمیته حمایت قضایی از ۲ واحد تولیدی این مجموعه بازدید به عمل آورد.

وی در ادامه افزود: رئیس کمیته حمایت قضایی به همراه دادستان استان و مسئولان اجرایی به موجب حل مشکلاتی که امکان مطرح شدن در این کمیته داشت، از کارخانه قند ارومیه و شرکت گلفام که از زیر مجموعه‌های هلدینگ توسعه صنایع شهد آذربایجان است، بازدید کردند که در جریان این بازدید، بسیاری از مشکلات برطرف و دستورات لازم صادر شد.

به گفته خدابنده حمایت مسئولان قضایی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، موجبات دلگرمی و احساس حمایت و امنیت قضایی در سرمایه‌گذاری را فراهم می‌سازد و این پشتیبانی از بخش خصوصی و کارآفرینان که بعنوان پیشران تولید، نقش مهمی ایفا می‌کنند در شرایط تحریم‌های ظالمانه و وضعیت اقتصادی تورمی قطعا آثار مطلوبی را بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت از فعالان اقتصادی از سوی قوه قضاییه در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده، تاکید کرد: حمایت قوه قضاییه موجب احیای واحد‌های راکد و تعیین‌تکلیف مشکلات واحد‌های تولیدی بسیار زیادی در استان آذربایجان غربی شده است.

معاون برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه هلدینگ توسعه شهد آذربایجان با اشاره به اینکه این مجموعه برای ۳۳ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی انجام داده است، گفت: ۳ هزار نیرو به صورت مستقیم و ۳۰ هزار کشاورز و راننده به صورت غیرمستقیم با این مجموعه همکاری می‌کنند.

خدابنده با تاکید بر اینکه این مجموعه در ۲ سال اخیر زمینه اشتغالزایی ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است، تصریح کرد: مصوبات بازدید کمیته حمایت قضایی به این مجموعه در امور سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد و موجب خواهد شد در آینده نزدیک زمینه اشتغالزایی افراد بیشتری فراهم شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه هلدینگ توسعه شهد آذربایجان، این هلدینگ دارای ۱۱ شرکت است که به عنوان بزرگترین کارآفرین استان آذربایجان غربی تلقی می‌شود.

خدابنده، هلدینگ توسعه شهد آذربایجان را دومین تولیدکننده قند و شکر در کشور دانست و گفت: این مجموعه ۲۵ درصد از نیاز سالانه کشور به شکر سفید را با تولیدات ۳ کارخانه قند ارومیه، خوی و پیرانشهر تامین می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *