اوجی: هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای تامین بنزین وجود ندارد

11:50 - 25 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۳۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اوجی: هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای تامین بنزین وجود ندارد
وزیر نفت گفت: هیچ‌گونه دغدغه‌ای در رابطه تامین بنزین در کشور وجود ندارد و برای اربعین حسینی نیز سوخت استان‌های غرب کشور تامین و ذخیره شده است.

خبرگزاری میزان - جواد اوجی، وزیر نفت، در حاشیه جلسه امروز هیات‌دولت با تاکید بر اینکه هیچگونه دغدغه‌ای برای تامین بنزین در کشور وجود ندارد، گفت: برای اربعین سوخت استان‌های غرب کشور تامین و ذخیره‌شده تا افرادی که به سفر اربعین می‌روند دغدغه و مشکلی در این باره نداشته باشند، کارت سوخت در تمام جایگاه‌ها وجود دارد.

به گفته وی طبق مصوبه به هر کارت سوخت شخصی ۶۰ لیتر سوخت یک هزار و ۵۰۰ تومانی و۱۵۰ لیتر سوخت ۳هزار تومانی اختصاص داده شده است.

به گفته وزیر نفت، کارت سوخت جایگاه‌داران برای افرادی است که کارت سوخت شخصی خود را گم یا فراموش کرده‌اند آن‌را همراه خود ببرند.

اوجی اعلام کرد: استفاده از کارت سوخت شخصی مصوبه مجلس است و وزارات نفت براساس قانون مکلف شده که خودروها تنها با کارت سوخت اختصاصی سوخت‌ دریافت کنند. 

به گفته وی در تمامی جایگاه‌های سوخت‌رسانی، بنزین وجود دارد و مردم هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند. 

وزیر نفت همچنین با تاکید بر اینکه ذخایر سوخت نسبت به سال قبل ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر است، اظهار کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای بنزین در کار نیست، تنها تعداد کارت سوخت‌ها برای کنترل مصرف کاهش یافته و هیچ جایگاه سوختی حق ندارد بگوید که کارت سوخت ندارد.

حمایت دولت از تبدیل و تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی

اوجی همچنین با اشاره به اینکه وزارت نفت از تولید خودرو‌های هیبریدی و برق حمایت می‌کند، اعلام کرد: سرمایه‌گذارانی که برای تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کنند، خود سوخت یا معادل قیمتی صرفه‌جویی در مصرف که تقریبا ۵۰ درصد است، مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آن‌ها با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *