رئیس کل دادگستری خوزستان: مرجع قضایی به عنوان محل رسیدگی به تظلم‌خواهی باید مزین به رعایت کرامت انسانی ارباب رجوع باشد

13:11 - 25 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۳۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: مرجع قضایی به عنوان محل رسیدگی به تظلم‌خواهی باید مزین به رعایت کرامت انسانی ارباب رجوع باشد
رئیس کل دادگستری خوزستان از مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز بازدید کرد و گفت: مرجع قضایی به عنوان محل رسیدگی به تظلم‌خواهی مردم باید مزین به رعایت کرامت انسانی ارباب رجوع باشد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان همزمان با آغاز وقت اداری، با حضور در بزرگترین مجتمع قضایی استان به مدت شش ساعت روند خدمت رسانی به مردم در این حوزه قضایی را ارزیابی کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با حضور در مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز، از شعب دادسرا و دادگاه بازدید و ضمن بررسی وضعیت ورودی و روند رسیدگی به پرونده‌ها، با قضات و کارمندان به گفتگو پرداخت و در جریان مشکلات موجود قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان در این بازدید با اشاره به لزوم کاهش مدت زمان رسیدگی‌های قضایی، رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف سریع پرونده‌های معوق و کثیرالشاکی تاکید و خطاب به مسئولین و کارکنان قضایی گفت: این پرونده‌ها به جهت تعداد بالای شکات، باید با احساس مسئولیت بیشتر و در سریع‌ترین زمان، مورد رسیدگی دقیق، قاطع و جدی قرار گیرد.

 دهقانی سپس با حضور در جمع کارکنان این مجتمع با اشاره به نقش دستگاه قضایی بر امنیت افزایی در بین مردم، اظهار کرد: مرجع قضایی به عنوان محل رسیدگی به تظلم‌خواهی مردم باید مزین به رعایت کرامت انسانی ارباب رجوع باشد.

وی یکی از مولفه‌های مهم در خدمت‌رسانی را فرهنگ سازی سازمانی دانست و افزود: اخلاق‌مداری پیش زمینه تمام رفتارهاست و یکی از ابزار‌های دستیابی به این هدف، جلوگیری از رفتار‌های سلیقه‌ای و شخصی در انجام امور اداری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *