عوامل یک شرکت در استان قم به اتهام کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی با دستور قضایی دستگیر شدند

14:04 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۹۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
عوامل یک شرکت در استان قم به اتهام کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی با دستور قضایی دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری و تشکیل پرونده قضایی برای عوامل یک شرکت کارآفرینی به اتهام کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی از ۲۵ شاکی در قالب سرمایه گذاری مطمئن با وعده پرداخت سود ماهیانه به مردم، خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین غریب با اعلام دستگیری و تشکیل پرونده قضایی برای عوامل یک شرکت کارآفرینی به اتهام کلاهبرداری در قالب سرمایه گذاری مطمئن با وعده پرداخت سود ماهیانه به مردم، اظهارکرد: در این پرونده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی از ۲۵ شاکی در قرارداد‌های مالی اخذ و کلاهبرداری شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت در ۳ استان «قم، اصفهان و مرکزی» نیز برای جذب سرمایه و انعقاد قرارداد با مشتریان فعالیت داشته است، گفت: فعالیت اصلی این شرکت در استان قم بوده و مدیر آن در صدد تاسیس شعب دیگری در سایر استان‌ها نیز بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم تشکیل یک شرکت صوری و انجام فعالیت اقتصادی در ظاهر سود ده را از روش‌های جلب اعتماد مشتریان برای سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: بر اساس قرارداد‌های مالی منعقد شده بین مشتریان و این شرکت وعده پرداخت سود ماهیانه ۷ درصد و سالیانه ۸۴ درصد به سرمایه گذاران داده شده بود که شرکت در ماه‌های اول این سود را پرداخت کرده و پس از جذب و فریب سرمایه گذاران به مرور از پرداخت سود و اصل سرمایه امتناع می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین غریب پرداخت سود ۲ درصد ماهیانه به ازای اجاره سند ملکی را نیز از دیگر روش‌های این شرکت خواند و بیان کرد: در این روش مشتریان به ازای سود ماهیانه سند ملکی خود را در اختیار شرکت قرار می‌دهند که در این پرونده طبق اعلام برخی شکات، شرکت سند آن‌ها را در رهن استفاده کرده و هم اکنون ملک آن‌ها به خاطر تعهدات شرکت به مزایده گذاشته شده است.

وی در خصوص نحوه تبلیغات این شرکت متخلف، گفت: این شرکت با ارسال پیامک گسترده از شماره‌های اعتباری و تبلیغات در صفحات اجتماعی اقدام به تبلیغ و جذب مشتری می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم کلاهبرداری از طریق سامانه‌های ارتباط جمعی و اخلال در نظام اقتصادی از طریق حیف و میل کردن اموال مردم را از اتهامات متهم اصلی این پرونده خواند و گفت: با گزارش اداره کل اطلاعات استان قم و شکایت مالباختگان و دستورات قضایی شعبه ۴ دادیاری متهمان این پرونده در قم دستگیر و برای متهم اصلی و مدیران استانی این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین غریب همچنین با اظهار تاسف از تشکیل پرونده‌های متعدد در دادسرای قم در قالب جذب سرمایه‌های مردمی با وعده پرداخت سود‌های غیر متعارف به شهروندان هشدار داد: از اعتماد به تبلیغات اغوا کننده برای کسب سود مشارکت در سرمایه گذاری جدا اجتناب کنند و با فریب دریافت سود‌های تضمینی عامل نابودی اصل سرمایه خود نباشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *