رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

متلاشی شدن باند قاچاق انسان در اسپانیا

10:07 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۸۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
متلاشی شدن باند قاچاق انسان در اسپانیا
رسانه‌های اسپانیا از متلاشی شدن یک باند قاچاق انسان در این کشور و بازداشت چندین نفر خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های اسپانیا گزارش دادند که یک باند قاچاق انسان در این کشور متلاشی شده است.

به گزارش «نشنال نیوز»، اعضای این باند قاچاق انسان که گفته می‌شد مبلغی بالغ بر ۲۲ هزار دلار برای قاچاق مهاجران به اروپا دریافت کرده بودند، دستگیر شدند.

یوروپل، آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا می‌گوید که این بازداشت‌ها در چارچوب عملیات پلیس ملی اسپانیا و پلیس فدرال آلمان انجام شده است.

پلیس اروپا گفت: این شبکه جنایی مظنون به سازماندهی بیش از ۶۸ مورد انتقال غیرقانونی و در نتیجه قاچاق بیش از ۵۵۰ مهاجر از سوریه به اتحادیه اروپا است.

از محل اختفای این افراد انواع تجهیزات کشف و ضبط شده است؛ به گفته یوروپل، باند دستگیر شده ارتباط نزدیکی با سایر قاچاقچیان انسان داشته که افراد را از آسیا و آفریقا به اروپا قاچاق می‌کردند.

این شبکه در هم تنیده مهاجران را بین قاچاقچیان از یک کشور به کشور دیگر منتقل کرده و همچنین جمع‌آوری و توزیع سود مجرمانه را با استفاده از سیستم بانکی ترتیب می‌داد.

یوروپل گزارش داد: افرادی که قاچاق می‌شوند در شرایط غیربهداشتی نگهداری می‌شوند و سلامتی مهاجران از ورود مخفیانه‌شان به اسپانیا تا زمانی که از طریق زمینی یا هوایی به مقصد نهایی خود بروند، به خطر می‌افتند.

در ژوئن ۲۰۲۲، مقامات اسپانیایی تحقیقاتی را در مورد این گروه که در استان‌های «تولدو» و «کوئنکا» مستقر بودند، آغاز کردند؛ این سازمان انتقال مهاجران غیرقانونی را از سواحل «آلمریا و مورسیا» به مناطق اطراف مادرید تسهیل کرده و آن‌ها را در هفت مکان که برای این منظور استفاده می‌کردند اسکان داد. 

قاچاق انسان در اروپا

اکثریت قربانیان قاچاق انسان در جهان را افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله تشکیل می‌دهند و بر اساس برآورد‌های انجام شده از سوی «یونیسف»، سالانه ۱.۲ میلیون کودک در جهان قاچاق می‌شوند.

۴۳ درصد از قربانیان برای استثمار جنسی استفاده می‌شوند که ۹۸ درصد آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۲۱، در اتحادیه اروپا، تعداد قربانیان ثبت شده قاچاق انسان ۷ هزار و ۱۵۵ نفر بود که نسبت به سال پیش از آن ۱۰ درصد افزایش داشت.

در همان سال، بیش از دو سوم قربانیان ثبت‌شده قاچاق انسان را زنان یا دختران تشکیل می‌دادند (۶۸ درصد) که نسبت به سال ۲۰۲۰ (۶۷ درصد) افزایش داشته است.

استثمار جنسی شکل غالب استثمار است

در سال ۲۰۲۱، استثمار جنسی با ۵۶ درصد، همچنان شکل غالب استثمار در اتحادیه اروپا بود؛ سهم برداشتن اعضای بدن و سایر اهداف استثماری، از جمله استفاده برای کلاهبرداری، فعالیت‌های مجرمانه اجباری ۱۶ درصد بود.

در ژانویه گذشته، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ویرایش هفتم گزارش جهانی قاچاق انسان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که در آن روندها، یافته‌ها و پاسخ‌های احتمالی خلاصه می‌شد.

در فوریه ۲۰۲۳، یورواستات علاوه بر این آمار‌های به‌روز شده و یک مقاله خبری با عنوان «قربانیان قاچاق انسان در سال ۲۰۲۱، ۱۰ درصد افزایش یافته است» را منتشر کرد.

اعداد همچنان نگران کننده هستند؛ بیش از نیمی از قربانیان قاچاق در اتحادیه اروپا زنان هستند و رایج‌ترین شکل قاچاق با ۵۶ درصد، بهره کشی جنسی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *