تبعیض نژاد نظام‌مند در نهادهای کانادایی

17:42 - 22 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۸۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبعیض نژاد نظام‌مند در نهادهای کانادایی
نتایج یک نظرسنجی حاکی از وجود نژادپرستی نهادینه در نهادهای دولتی کاناداست.

خبرگزاری میزان - وزارت مهاجرت فدرال کانادا گزارشی منتشر کرده که بر نژادپرستی کارمندان، دیدگاه‌ها در مورد نژادپرستی در سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد‌ها و راه‌هایی که می‌تواند آن را بهبود بخشد، تاکید کرده است.

به گزارش «immigration.ca»، این نظرسنجی نشان داد که اگرچه اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پیشرفت‌هایی داشته اما، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که نژادپرستی تا چه حد در این وزارتخانه به عنوان یک مشکل وجود دارد، رتبه ۷ یا بیشتر را برای آن تعیین کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، تجارب نژادپرستی در پست‌های خارجی اداره مهاجرت کانادا بسیار بیشتر از دفاتر محلی آن است.

شرکت‌کنندگان مواردی را گزارش کردند که مدیران لهجه‌های کارکنان محلی را که در دفاتر خارجی این نهاد درگیر هستند را مورد تمسخر قرار می‌دهند، از آن‌ها می‌خواهند حرف‌های خود را تکرار کنند، و وانمود می‌کنند که آن‌ها را درک نمی‌کنند و در محل کار آن‌ها را نادیده می‌گیرند.

یکی از کارمندان اداره مهاجرت فدرال کانادا گفت: آنچه با آن مواجه شدم، کارکنان کاملا نژادپرست کانادایی بود، به نحوی که شوکه شدم.

شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین احساس می‌کنند که ساختار سازمانی کوچک و تا حدودی سلسله مراتبی در پست‌های خارجی به این معنی است که مدیران از حذف کارمندان مشکل‌دار اجتناب می‌کنند، زیرا می‌تواند باعث اختلال در عملیات شود.

در مجموع ۶۲ کارمند ادامه مهاجرت فدرال کانادا از سطوح مختلف از طریق ۱۵ گروه متمرکز آنلاین دو ساعته و شش مصاحبه آنلاین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای اضافی مورد بررسی قرار گرفتند.

شرکت کنندگان شامل دو کارمند بومی، ۲۱ کارمند سیاه‌پوست، ۲۶ کارمند غیرسیاه‌پوست اقلیتی و ۱۱ کارمند سفیدپوست بودند و دو نفر از شرکت کنندگان نامشخص بودند.

رویداد‌های نژادپرستی نظام‌مند در این نهاد کانادایی پیش از این و در گذشته نیز ظاهر شده است، به طوری که دانشجویان آفریقایی در هنگام درخواست مجوز تحصیل مشمول معیار‌های انتخاب ناعادلانه بوده‌اند. این امر بیشتر نشان دهنده نیاز به مداخله قوی در آینده است.

اگرچه کارکنان شرکت‌کننده در این مطالعه معتقدند که از سال ۲۰۲۱ «نشانه‌های متعددی از پیشرفت» وجود دارد، اما این سازمان هنوز برای دستیابی به برابری نژادی بهتر در محل کار به تحول اساسی نیاز دارد.

آن‌ها همچنین نیاز به یک نهاد مستقل را احساس می‌کنند که بتواند به طور ناشناس شکایات را دریافت و بررسی کند و به آن‌ها قدرت تحمیل پیامد‌ها و گزارش در مورد شماره پرونده، پیشرفت پرونده و نتایج سطح بالا داده می‌شود.

در نهایت، کارمندان این نهاد کانادایی معتقدند که نیاز فوری به اقدام قوی برای بررسی و برخورد مناسب با کارکنان و مدیران این نهاد وجود دارد که رفتار‌ها و ارتباطات نژادپرستانه آن‌ها همچنان به ایجاد یک محیط کاری سمی منجر می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: کانادا نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *