استاندار تهران: متروی پرند در هفته دولت افتتاح می‌شود/ ایجاد ظرفیت نگهداری از ۳۰ هزار معتاد متجاهر تا پایان سال

11:24 - 21 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۵۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران: متروی پرند در هفته دولت افتتاح می‌شود/ ایجاد ظرفیت نگهداری از ۳۰ هزار معتاد متجاهر تا پایان سال
استاندار تهران از افتتاح متروی پرند در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: از متروی پرند برای توسعه محدوده استان تهران استفاده خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان- علیرضا فخاری صبح امروز، شنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۲) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: شاهد دستاورد‌های بزرگی در کشور هستیم اما دشمنان این نظام و انقلاب تلاش دارند تا این واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند که همین موضوع، نقش اصحاب رسانه در بازنمایی واقعیت‌ها را پررنگ‌تر و مهم‌تر می‌کند.

استاندار تهران گفت: از مهمترین موضوعاتی که در آینده نزدیک با آن مواجه خواهیم بود انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که تلاش و مشارکت اصحاب رسانه برای حضور حداکثری مردم، صیانت از آرای آن‌ها و حداکثر سازی رقابت را به عنوان خط مقدم می‌طلبد.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان بهره برداری از مترو‌های اقماری استان تهران با بیان اینکه  متروی پرند در هفته دولت افتتاح می‌شود گفت: این مترو از پروژه‌های مهم است که بنا داریم به‌عنوان زیرساخت لازم برای توسعه محدوده استان از آن استفاده کنیم.

فخاری درباره اقدامات استانداری تهران برای جلوگیری از ساخت وساز‌های غیرمجاز در تهران تصریح کرد: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اولویت ما قرار دارد، متاسفانه بی تدبیری و عدم رعایت تخریب سازه‌های غیرمجاز منجر به فوت ۵ شهروند عزیز در منطقه خلازیر شد. پیشگیری اصل مهمی است که باید مدنظر ستگاه‌های ذیربط قرار بگیرد و در کنار آن نکات ایمنی نیز مدنظر باشد تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

استاندار تهران درباره ضرورت حفظ ایمنی بازار تهران نیز گفت: بازار به لحاظ وسعت و نیز جمعیتی که در آن مشغول هستند، با عدم تناسب مواجه است. بازار یک بنای قدیمی و سنتی است که وضعیت ساختمانی آن متناسب با فعالیت‌های تجاری و حمل و نقل کنونی نیست. کارگروه‌هایی شکل دادیم تا بررسی میدانی کنند و نتایج به شهرداری بعنوان مجری طرح اصلاح بازار، ارائه شود تا آن‌ها برای انجام اصلاحات لازم، وارد میدان شوند.

وی درباره اقدامات لازم برای توسعه و بهبود وضعیت روستا‌ها افزود: برنامه‌ها برای توزیع جمعیت روستامحور باید متناسب باشد تا روستا‌ها آباد شوند، مروز اگر اقدامات لازم برای نگهداری جمعیت در روستا‌ها انجام ندهیم در آینده‌ای نزدیک با روستا‌هایی خالی از سکنه مواجه خواهیم بود. شعار روستای آباد را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا اقداماتی در دست انجام است.

فخاری درباره کنگره شهدای استان تهران تصریح کرد: برگزاری این دو کنگره در دستورکار است و در اسفند کنگره شهدا در سطح شهر تهران را خواهیم داشت و به فاصله نزدیک کنگره شهدای استان تهران برگزار می‌شود.

وی درباره رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر افزود: برای جمع آوری و‌ بازپروری معتادان متجاهر، قرارگاه اجتماعی تشکیل شده است. در همین راستا، برگزاری جلسات هفتگی در بحث آسیب‌های اجتماعی کلید خورد و اولویت‌هایی تنظیم شد. ظرفیت نگهداری ۱۲ هزار معتاد را داشتیم، اما بیش از ۱۳ هزار ظرفیت جدید در ۲ سال گذشته ایجاد کردیم و ظرفیت نگهداری تا ۳۰ هزار نفر را تاپایان سال محقق خواهیم کرد.

استاندار تهران گفت: جمعیت ثابت تهران ۸ میلیون و در طول روز به ۱۲–۱۳ میلیون می‌رسد که باید برای کاهش آن اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین مانور‌های زلزله بصورت هفتگی در سطح تهران از سطح دانش اموزی تا عمومی در حال برگزاری است.

فخاری با بیان اینکه یکی از شعار‌های اساسی دولت سیزدهم ساخت مسکن بود که سهم شهر تهران ساخت ۵۰۰ هزار مسکن است و ساخت ۲۳۰ هزار مسکن هم اکنون در دست اقدام است گفت: ساخت و ساز در تهران با موانعی روبروست، تهران از لحاظ اقلیمی در شیب و دامنه است و از نظر تامین آب نیز محدودیت‌هایی دارد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *