رئیس کل دادگستری گیلان از دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت بازدید کرد

14:11 - 19 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۳۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گیلان از دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان گیلان در بازدید از دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت بر دادرسی عادلانه، استماع اظهارات طرفین، دقت در رسیدگی، اتخاذ تصمیم و تلاش برای کم کردن زمان رسیدگی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان از دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت بازدید کرد. 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با قدردانی از زحمات قضات و کارکنان دادگاه‌های حقوقی شهرستان رشت اظهار اظهار کرد: دادرسی در نظام حقوقی بسیار پیچیده است و نیازمند زمان و وقت کافی برای رسیدگی است.

وی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌های حقوقی در محاکم استان گیلان، گفت: به دلیل عدم انجام صحیح وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شاهد تشکیل پرونده‌های قضایی و افزایش ورودی در محاکم هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه تراکم بالای حجم ورودی پرونده‌ها در محاکم به دادرسی عادلانه آسیب می‌زند، تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند تعداد زیادی از ورودی پرونده‌های قضایی کاهش خواهد یافت.

وی دادرسی عادلانه، استماع اظهارات طرفین، دقت در رسیدگی، اتخاذ تصمیم و تلاش برای کم کردن زمان رسیدگی را از اولویت‌های کاری در دادگاه‌ها عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر تعامل سازنده بین مجموعه‌های قضایی و همین طور بر تعامل کارکنان هر مجموعه، بیان کرد: همه باید با انسجام و همراهی و همدلی در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *