رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‎وگو|

نماینده ارامنه مسیحی: هتک حرمت مقدسات نشان از یک تناقض است/ غرب در زمینه همزیستی ادیان ایران را الگو قرار دهد

7:00 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۰۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نماینده ارامنه مسیحی: هتک حرمت مقدسات نشان از یک تناقض است/ غرب در زمینه همزیستی ادیان ایران را الگو قرار دهد
نماینده ارامنه مسیحی در مجلس شورای اسلامی، می‎گوید: هتک حرمت مقدسات دینی در غرب نشان از تناقضی است که در دنیای غرب جریان دارد.

«آرا شاوردیان»، نماینده ارامنه مسیحی در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای غربی و تناقض آن با اصول و قوانین بین‌المللی، گفت: در خصوص عمل شنیع و غیر قابل قبول قرآن‌سوزی که در سوئد و دانمارک انجام شد، همه ما نمایندگان و روحانیون جوامع و ادیان الهی این اقدام را به طرق مختلف محکوم کردیم.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم توهین به قرآن کریم، مقدسات و کتب الهی توهین به دیگر ادیان الهی و ادیان ابراهیمی است، اظهار کرد: توهین به انجیل هم همین‌گونه است و توهین به مقدسات ادیان الهی به شمار می‌رود. 

«شاوردیان»، می‎گوید: ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر به طور خاص به حق آزادی عقیده و مذهب و همچنین آزادی بیان مرتبط است.

وی ضمن اشاره به ادعا‌های غربی‌ها درباره حقوق بشر و آزادی بیان، بیان کرد: احترام به عقاید و ادیان در آزادی‌هایی که از سوی آنها تعریف شده واضح نیست؛ غرب به ویژه سوئد که خود مدعیانی هستند که حقوق‎بشر از جوامع آن‌ها بیرون آمده و از انواع آزادی‌ها سخن می‌گویند، چون اندیشه‌ها و بینش‌های آن‌ها پایه توحیدی و الهی ندارد بنابراین آنچه که می‌گویند تنها ادعایی دروغین و جعلی است.

«شاوردیان»، معتقد است غربی‎ها به بهانه آزادی بیان اجازه هتک حرمت به مقدسات ادیان را می‌دهند؛ از توهین به کتب مقدس ادیان گرفته تا انواع دیگر توهین، اما این امر عملا قابل قبول نیست و ادعایی متناقض را نشان می‌دهد که در دنیای غرب و کشور‌های مانند سوئد جریان دارد.

به گفته وی، دنیای غرب باید ایران را همواره به عنوان یک الگو ببیند چرا که در ایران جوامع ادیان الهی با همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

نماینده ارامنه مسیحی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جوامع ادیان الهی در ایران در کنار یکدیگر قرار دارند و به عقاید و مقدسات یکدیگر احترام می‌گذارند و با وجود تفاوت‌ها از نظر دینی اما اشتراکات بسیار زیادی دارند و با این اشتراکات در کنار یکدیگر زندگی کرده و از کشور دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوئد قرآن کریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *