شهادت ۳۷ کودک فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۲۳

15:51 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۳۲۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت ۳۷ کودک فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۲۳
نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۷ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

خبرگزاری میزان - جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۷ کودک فلسطینی به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از «عید ابوقطیش»، مدیر برنامه پاسخگویی در این جنبش گزارش داد که ۳۱ کودک در کرانه باختری و ۶ کودک در نوار غزه به شهادت رسیدند.

در بیانیه این نهاد بین‌المللی آمده است: مقامات اشغالگر صهیونیست همچنان به بازداشت ۱۶۰ کودک فلسطینی ادامه می‌دهند.

ابوقطیش به تشدید کشتار و دستگیری‌ها علیه کودکان فلسطینی به شکل بی‌سابقه‌، اشاره کرده و گفت که جامعه بین‌المللی در حمایت از آن‌ها و پاسخگو کردن اشغالگران به خاطر جنایات خود ناکام مانده است.

ثبت ۹۰۰ حمله به فلسطینیان در ماه جولای 

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، کمیسیون «دیوار و مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌ها» گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه جولای ۸۹۷ حمله به فلسطینی‌ها، اموال و اماکن مقدس آن‌ها انجام داده‌اند.

این کمیسیون در گزارش ماهانه خود درباره نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی فاش کرد که این حملات شامل حمله مستقیم به مردم، خرابکاری در اموال، تخریب زمین‌ها، هجوم به روستاها، ریشه‌کن کردن درختان و تصرف اموال می‌شود.

بیشترین حملات در قدس اشغالی (۱۴۸) و پس از آن نابلس (۱۴۰) و سپس الخلیل (۱۱۳) صورت گرفته است.

این کمیسیون افزود که شهرک‌نشینان صهیونیست ۲۰۲ حمله را در بخش‌های مختلف کرانه باختری اشغالی انجام دادند، اما عمدتا در نابلس (۶۵)، رام‌الله (۳۵) و الخلیل (۲۸) این حملات صورت گرفته است.

۱۳۹ دستور تخریب منازل 

بر اساس اعلام کمیسیون دیوار و مقاومت در برابر شهرک‌نشینان، در ماه جولای ۱۳۹ دستور تخریب، توقف ساخت و تخلیه تاسیسات فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی صادر شده است؛ این افزایش رکوردی است که هشدار می‌دهد در دوره بعدی تعداد زیادی تخریب وجود خواهد داشت.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر صهیونیست ۴۱ خانه و ساختمان تجاری عمدتا در الخلیل و قدس اشغالی را تخریب کردند، علاوه بر این نیرو‌های صهیونیست و شهرک نشینان در مجموع ۲ هزار و ۵۵۲ درخت را قطع و یا ریشه‌کن کردند.

همچنین مقامات اشغالگر صهیونیست در مجموع ۳۳ طرح ساختاری را در نظر گرفتند که طی آن ساخت ۳۱۰ واحد شهرک‎سازی تصویب شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *