هشدار فائو درباره تشدید بحران غذایی در سودان

13:39 - 13 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۱۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار فائو درباره تشدید بحران غذایی در سودان
بیش از ۲۰.۳ میلیون نفر از جمعیت سودان بین جولای تا سپتامبر ۲۰۲۳ سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد را تجربه خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - سازمان غذا و کشاورزی ملل (فائو) نسبت به تشدید بحران غذایی در سودان هشدار داد. به گفته این سازمان، از آنجایی که درگیری و زوال اقتصادی همچنان این کشور را تحت تاثیر قرار داده، حمایت فوری و تشدید شده بشردوستانه برای جوامع روستایی به فوریت مورد نیاز است. 

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های فاز یکپارچه امنیت غذایی (IPC)، بیش از ۲۰.۳ میلیون نفر که بیش از ۴۲ درصد از جمعیت سودان را تشکیل می‌دهند، بین جولای تا سپتامبر ۲۰۲۳ سطوح بالایی از ناامنی غذایی حاد (فاز ۳ یا بالاتر) را تجربه خواهند کرد. 

در مقایسه با نتایج آخرین تجزیه و تحلیل IPC که در می ۲۰۲۲ انجام شد، تعداد افراد تحت تاثیر ناامنی غذایی حاد تقریباً ۲ برابر شده است. 

با مواجهه ۱۴ میلیون نفر با بحران (فاز ۳) و نزدیک به ۶.۳ میلیون نفر با سطوح اضطراری (فاز ۴) گرسنگی حاد، وضعیت بحرانی است.

ایالت‌هایی که به شدت آسیب دیده‌اند با درگیری‌های فعال دست و پنجه نرم می‌کنند، از جمله خارطوم، کردفان جنوبی و غربی، و دارفور مرکزی، شرقی، جنوبی و غربی که بیش از نیمی از جمعیت آن با گرسنگی حاد مواجه هستند. 

خشونت‌ها به آوارگی گسترده بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سراسر کشور منجر شده و بیش از ۷۰۰ هزار نفر را مجبور به پناه بردن به کشور‌های همسایه کرده است. زیرساخت‌های حیاتی، از جمله امکانات مراقبت‌های بهداشتی، منابع برق، و مخابرات، آسیب‌های قابل توجهی را متحمل شده که ناامنی غذایی و سوء تغذیه را بیشتر تشدید کرده است.

اختلالات بازار و افزایش قیمت مواد غذایی، تلاش مردم برای دسترسی به کالا‌ها و خدمات ضروری را با مشکل مواجه کرده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *