در دیدار مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد چه گذشت؟

12:03 - 11 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۹۲۵
در دیدار مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد چه گذشت؟
سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و اعضای هیات اجرایی کمیته امروز (چهارشنبه) در اردوی تیم ملی کشتی آزاد حضور یافتند.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و اعضای هیات اجرایی کمیته امروز (چهارشنبه) با حضور در اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روند آماده سازی این تیم برای بازی‌های آسیایی مطلع شدند.

مناف هاشمی و اعضای هیات اجرایی با ملی پوشان خوش و بش کردند.

از حسن یزدانی خواستند صحبت کند که در پاسخ گفت: فایده‌ای ندارد، من فقط خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت شما که امروز تشریف آوردید. بچه‌ها همه حرف‌های لازم رو گفتند، من حرفی برای گفتن ندارم و ان‌شالله بعد از بازی‌های آسیایی صحبت خواهم کرد. هر چه که بود عزیزان توضیح دادند و من هیچ صحبتی فعلا ندارم. مناف هاشمی هم در واکنش با خنده گفت من هم به شما خیر مقدم عرض می‌کنم.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که عمل جراحی زانو انجام داده است، با تاخیر و با ویلچر در این بازدید حاضر شد. نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برای دقایقی با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی به گفتگو پرداخت.

ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون کشتی اظهار داشت: مسابقات صربستان اولین میدان ما برای کسب سهمیه المپیک پاریس است و باید ۸۰ درصد کار کسب سهمیه در این مسابقات انجام شود. بلافاصله پس از آن و در فاصله کمتر از دو هفته، بازی‌های آسیایی هانگژو را داریم که برای کشور مهم است. مدال‌های کشتی‌گیران در ارتقای رده‌بندی کاروان و جایگاه ایران بسیار اهمیت دارد.

دستکار: بچه‌ها با کمترین‌ها، بیشترین تلاش را می‌کنند

پژمان درستکار مربی تیم ملی کشتی آزاد نیز خطاب به دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بچه‌های ما گلایه‌مند هستند، چون سخت‌ترین سال را داریم. همه تورنمنت‌ها مهم هستند، اما در زمانی که امکانات‌مان قوی نبود، وضعیت را قوی‌تر از حالا می‌دیدیم.

*بچه‌های ما دو سال است که جوایز خود را از وزارت ورزش دریافت نکردند. بچه‌ها با کمترین‌ها، بیشترین تلاش را می‌کنند تا دل مردم را شاد کنند. جامعه کشتی برای برافراشته شدن پرچم کشورمان تلاش و اهمیت دارد.

*کمیته ملی المپیک هم در حالی که ۲ ماه به مسابقات آسیایی مانده، اولین بار است که به اردوی آمدید. از شما ممنون هستیم، ولی فکر می‌کنم این درد کشتی بوده که همیشه در لحظات آخر مسئولین به یاد این رشته می‌افتند. از شما تقاضا دارم با جدیت تمام کنار کشتی باشید.

*اردو‌های ما از ۲۵ خرداد شروع شده، ۳ اردوی دیگر تا مسابقات قهرمانی جهان داریم. بچه‌ها روز به روز بهتر می‌شوند.

*مسئله مهم برای ما ریکاوری بعد از مسابقات قهرمانی جهان برای بازی‌های آسیایی است. اگر قرار است موفق باشیم، شاکله اصلی تیم ما در بازی‌های آسیایی همین نفراتی هستند که قرار است در بلگراد کشتی بگیرند.

*از شما (مناف هاشمی) و همکاران‌تان تقاضا دارم که کنار این بچه‌ها و مرهمی برای دل‌شان باشید. یک ماه قبل از آغاز اردوها، گله‌مند بودن کشتی گیران را به اطلاع بیرانوند (رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی) رساندیم.

*در طول تاریخ کشتی، امسال سال بسیار سختی را پیش رو داریم. مسابقات قهرمانی جهان که سهمیه المپیک و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ۲ هفته بعد از آن بازی‌های آسیایی است که برای ورزش ما اهمیت دارد.

*من به واسطه دوبار حضور در بازی‌های‌های آسیایی و یک حضور در المپیک، در زمانی که امکانات آنقدر قوی نبود، وضعیت را خیلی از الان بهتر دیدم. می‌دانم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دو نهاد از هم جدا هستند، اما بچه‌های ما از وزارت ورزش جوایزشان را نگرفته‌اند.

*ملی‌پوشان کشتی در این بازدید بر پرداخت حواله خودرو به فوتبالیست و تبعیض بین فوتبال و سایر رشته‌ها تأکید کردند.

هاشمی: دستمان در هیئت اجرایی باز نیست که حواله خودرو بدهیم

*سیدمناف هاشمی پس از شنیدن گلایه‌های ربی و ملی‌پوشان گفت: به احترام کشتی و افتخارات شما، برای اولین بار هفت تا هشت عضو هیئت اجرایی از اردوی یک رشته بازدید می‌کنند. تلاش‌های علیرضا دبیر در چهار سال گذشته قابل تقدیر است و ورزشکاران ما افتخاراتی آفریدند که همه در آن شریک هستند. کمترین نقش را هم ما داشتیم که کنارتان هستیم.

*مشکلات کشور به قدری زیاد است که در حدود هشت ماهی که اعضای هیئت اجرایی آمده‌اند، قابل حل نیست. همه صحبت‌ها را منتقل می‌کنیم؛ به‌خصوص موضوع خودرو. موضوع حواله خودرو یکی از دغدغه‌های ماست و هیچ تبعیضی را نمی‌پذیریم. قول می‌دهم هیچ تبعیضی در المپیک و بازی‌های آسیایی برای هیچ ورزشکاری قائل نیستیم. شاید تا الان ۱۴ یا ۱۵ میلیارد تومان به کشتی دادیم و قول می‌دهیم کل ۲۴ میلیارد را پرداخت کنیم.

*اعضای این کمیته تلاش می‌کنند علاوه بر پاداش، امتیازاتی برای مدال‌آوران المپیک در نظر بگیرند. چند تفاهم‌نامه خوب را پیگیری می‌کنیم تا اتفاقات خوبی برای مدال‌آوران المپیک در بخش مسکن بیفتد. برندگان طلای بازی‌های آسیایی امتیازات خوبی می‌گیرند. دبیر ارتباطات خوبی دارد و قطعاً کمک‌های او بیشتر خواهد بود. دست ما در هیئت اجرایی باز نیست که حواله خودرو بدهیم، اما صحبت‌های شما را منتقل می‌کنیم.

* ما ۱۰۰ درصد بودجه کشتی را تا ۳۰-۳۵ روز دیگر پرداخت می‌کنیم. ورزشکاران مدال‌آور، غیر از پاداشی که می‌گیرند تلاش می‌کنیم شرایط مسکن هم برایشان فراهم شود. کسانی که در بازی‌های آسیایی طلا بگیرند همان مزایای المپیک را دارند. دوستان بحث‌هایی در حوزه ماشین مطرح کردند که دولت باید همکاری کند و من هم پیگیری می‌کنم. 

دبیر: امیدوارم در کمیته ملی المپیک بودجه ما هم افزایش یابد

رئیس فدراسیون کشتی دیر به این جلسه آمد و خطاب به هاشمی گفت: فدراسیون کشتی کمتر از ۵۰ درصد بودجه خود را دریافت کرده است که دبیرکل کمیته ملی المپیک وعده داد ۱۰۰ درصد بودجه کشتی طی ۳۰ تا ۴۵ روز آینده پرداخت شود.

*حق فوتبالیست‌هاست که به آنها حواله خودرو اهدا شود چون آن‌ها هم بچه‌های ما هستند. بحث من این است که این موضوع حق بچه‌های ما هم هست. باید بقیه رشته‌ها را هم ببینند و رئیس جمهور به این مسئله اشاره کرد. اگر این اتفاق در همه رشته‌ها بیفتد و در حد حرف نباشد، اتفاق خوبی است. عدالت یعنی اینکه یکی ۴۵ هزار تومان بگیرد، یکی ماهی یک میلیون و یکی ماهی ۱۰ میلیون بگیرد، یکی هم هیچی. عدالت این نیست به همه ۴۵ هزار تومان بدهیم. 

*امیدوارم وقتی شاخص تخصیص بودجه در کمیته ملی المپیک تغییر کرد، بودجه ما هم افزایش یابد.

 *ما مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم و بعد از آن بازی‌های آسیایی. حالا بحث این است که تیم مستقیم به چین برود یا برگردد، چون ۲ مسابقه بسیار سنگین در پیش دارند. کشتی بازی نیست من خودم همین طور آسیب دیدم. حالابچه‌ها تدابیری می‌اندیشند و کمیته هم کمک کند. تیم فرنگی ما هم الان شیراز در حال تمرین است.

*ورزشکاری که دوران حرفه‌ای خود را دارد حتی نباید درس بخواند این را جدی می‌گویم، چون درس تمرکز را بهم می‌زند. من هم درس می‌خواندم، هم بیزینس می‌کردم و هم کشتی می‌گرفتم که از کتف من بیرون زد. حالا بچه‌ها تمرین می‌کنند بخواهند از فرماندار، استاندار و ... چیزی بگیرند نمی‌شود من هم نمی‌گذارم که بروند. حالا اگر ما حمایت نکنیم کاری نکرده‌ایم. همه ما با هم یک نظام هستیم، نه فقط کشتی بلکه همه رشته‌ها. 

*یزدانی، قاسم‌پور و ... کاری داشته باشند من اجازه نمی‌دهم بیرون بروند. بودجه را هم اگر افزایش دهید، شاخص‌ها را تغییر داده و سقف آن را بالا ببرید از شما تشکر می‌کنم. 

*تیم دوم و سوم ما نسبت به تیم اول فرقی ندارد و کشتی روز به روز بالاتر می‌رود، اما توافقی که با کمیته داشتیم تیم اول با چند تغییر را اعزام می‌کنیم، چون بچه‌ها وزن کم می‌کنند شاید یکی دو تا تعییر داشته باشیم. برای کشتی‌گیران بازی‌های آسیایی مهم نیست، اما برای کشور مهم است. ما زیرمجموعه کمیته و وزارت هستیم و باید کمک کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *