مرگ بیش از ۱۰۰ مهاجر در مرزهای جنوبی آمریکا بر اثر گرما

11:30 - 10 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۷۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ بیش از ۱۰۰ مهاجر در مرزهای جنوبی آمریکا بر اثر گرما
بیش از ۱۰۰ مهاجر در مرز‌های جنوبی آمریکا بر اثر گرمای هوا جان باخته‌اند.

خبرگزاری میزان - موج گرمای جهانی همچنان ادامه دارد و آمار مرگ و میر ویرانگر آن در مناطق آسیب پذیر گسترش یافته است؛ دستکم ۲۴۹ نفر از ماه مارس در مکزیک به دلیل گرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنها مربوط به گرمازدگی است و بقیه از کم آبی جان خود را از دست دادند. 

این امر در نتیجه دما‌های بی‌سابقه بوده که برخی از ایالت‌های مکزیک به بالای ۱۱۳ درجه فارنهایت (۴۵ درجه سانتیگراد) رسیدند.

در آریزونا، پزشکان در حال مداوای قربانیان سوختگی هستند که بر اثر افتادن روی زمین دچار جراحات شده‌اند؛ نداشتن تهویه مطبوع در آریزونا مرگبار است، زیرا دمای هوای بیرون به بالای ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۳ درجه سانتیگراد) می‌رسد.

مرگ و میر ناشی از گرما امسال از روند جهانی چنین رویداد‌هایی پیروی می‌کند.

تگزاس و سیاست‌های سختگیرانه

به گزارش «wsws»، در تگزاس، «گِرگ ابوت»، فرماندار جمهوری‎خواه، از موج گرما به عنوان فرصتی برای ارائه یک دستور تحریک‎آمیز و اساسا بی‎رحمانه برای ممنوعیت احکام محلی که مستلزم محدودیت‌هایی برای بسیاری از گروه‌های امدادی است استفاده می‌کند.

تگزاس شاهد تلفات گسترده بر اثر گرما بوده است، به طوری که سال گذشته دستکم ۳۰۶ نفر بر اثر گرما جان خود را از دست دادند که رکورد‌های قبلی را شکسته که به ۲۰ سال قبل بازمی‎گردد. 

این آمار تلفات بر اثر گرما همواره بین ساکنان و مهاجران تقسیم شده است.

مرگ ۱۰۳ مهاجر بر اثر گرما در تگزاس

در تلاقی با سیاست وحشیانه در قبال مهاجران از سوی دولت محلی تگزاس و همچنین دولت بایدن، در سال جاری میلادی تاکنون ۱۰۳ مهاجر بر اثر گرما در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست دادند. 

صد‌ها مهاجری که ناامید برای فرار از گرما هستند، در ناامیدی به گمرک و حفاظت از مرز‌ها (CBP) از طریق چراغ‌های روشنایی در CBP هشدار داده‌اند تا بازداشت شوند و در نتیجه از گرمای مرگبار فرار کنند. 

«جیسون اونز» از مقام‎های CBP، می‎گوید که در مدت تنها ۷۲ ساعت، ۷۱ مهاجر به وسیله CBP نجات یافتند.

فرماندار تگزاس علاوه بر اینکه مهاجران را به خطر می‌اندازد، دیواری شناور با سیم خاردار در امتداد رودخانه «ریو گراند» نصب کرده است که خطر مضاعف طولانی شدن سفر مهاجران در بیابان، افزایش خطر مرگ ناشی از گرمازدگی یا کم آبی بدن یا غرق شدن را تلاش برای دور زدن این دیوار شناور از طریق رودخانه، افزایش می‌دهد.

این بخشی از تلاش فرماندار تگزاس برای پیشی گرفتن از دولت بایدن و حمله به مهاجران به عنوان بخشی از طرح غیرقانونی امنیتی مرزی «عملیات ستاره تنها» است.

ایمیلی از یکی از سربازان اداره امنیت عمومی تگزاس (DPS) که اخیرا افشا شده، نشان داد که به افسرانی که تحت این ابتکار عمل فعالیت می‌کنند دستور داده شده که کودکان مهاجر را به داخل «ریو گراند» برگردانند و از قرار دادن آب در اختیار پناهجویان خودداری کنند، که احتمالا در تعداد کشته شدگان در امتداد مرز نقش داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *