نادری مشکلی برای بازی در ایران ندارد

17:47 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۶۱۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نادری مشکلی برای بازی در ایران ندارد
مدافع سابق تیم فوتبال استقلال که در تمرینات تراکتور حاضر شده است با وجود برخی ادعاها مشکلی برای بازی در ایران ندارد.

خبرگزاری میزان- در شرایطی که گفته می‌شود محمد نادری به دلیل حضور در لیگ دسته یک ترکیه نمی‌تواند در لیگ برتر ایران به میدان برود، اما به نظر می‌رسد او از این حیث مشکلی برای بازی در تراکتور نخواهد داشت.

در قانون آمده، بازیکنانی که از ترکیه به فوتبال ایران می‌آیند باید در ۲ فصل اخیر حداقل ۸ بازی در لیگ و جام حذفی انجام داده باشند. محمد نادری در فصل ۲۲-۲۰۲۱ مجموعا ۲۵ بازی برای آلتای‌اسپور انجام داده و می‌تواند با تیم‌های ایرانی قرارداد امضا کند.

در حالیکه سهمیه جذب بازیکنان خارجی تیم فوتبال تراکتور پر شده است، مدتی است نادری در کنار شاگردان خمز تمرین می‌کند تا شاید این باشگاه راه حلی برای اضافه کردن این بازیکن به فهرستش پیدا کند.

به گزارش میزان، بر اساس قانون جدید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال لژیونرهایی که به ایران برمی‌گردند سهمیه بازیکن خارجی محسوب می‌شوند، موضوعی که مدتی است با مخالفت هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور به جنجالی در فوتبال ایران بدل شده است.

باشگاه تراکتور در حال حاضر آلوارو خیمنز، صفا هادی، ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنین را به عنوان ۴ بازیکن خارجی در لیست دارد و با توجه به عقد قرارداد با شجاع خلیل‌زاده و امیرحسین حسین‌زاده اکنون برای قطعی کردن قرارداد نادری با محدودیت مواجه شده است، زیرا این ۳ بازیکن ایرانی از خارج از کشور به لیگ برتر آمده‌اند و با توجه به قانون ۱+۵ این باشگاه در زمینه استفاده از تمام نفرات مذکور محدودیت دارد.

فرشید طاهری، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید تراکتور می‌تواند با این بازیکنان قرارداد ببندد، اما سازمان لیگ بیشتر از سقف ۱+۵، قرارداد بازیکنان خارجی را ثبت نخواهد کرد.

با توجه به نفرات حاضر در لیست تراکتور، سقف این باشگاه پر شده و اگر قصد خرید بازیکن خارجی دارد باید یک خارجی را از لیست خود دربیاورد. در واقع هر تیمی تا پایان لیگ می‌تواند از این سهمیه ۱+۵ استفاده کند.

بازیکنان ایرانی خارج از کشور هم نمی‌توانند قرضی به لیگ برتر بازگردند و خلیل‌زاده نیز قطعی به تراکتور آمده است. او در حال حاضر با توجه به انتقال از لیگ قطر به ایران، سهمیه بازیکن آسیایی محسوب می‌شود، اما محمد نادری و امیرحسین حسین‌زاده به دلیل بازگشت از ترکیه و بلژیک، بازیکنان اروپایی به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *