رئیس کل دادگستری خوزستان: تقویت داوری در اتاق تعاون یک ضرورت است

8:24 - 08 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۲۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: تقویت داوری در اتاق تعاون یک ضرورت است
رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست با اعضای هییت مدیره اتاق تعاون استان بر ضرورت حل اختلاف اعضای تعاونی‌ها از طریق واحد داوری این اداره تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی در نشست با اعضای هییت مدیره اتاق تعاون استان با بیان این‌که یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی که در قالب سند تحول قضایی اعلام و ابلاغ شده است، برنامه ریزی و تلاش در جهت کاهش اطاله دادرسی از طریق کاهش موجودی و ورودی پرونده به دادگستری‌هاست اظهار کرد: تعاونی‌هایی که از تعداد زیادی عضو تشکیل شده‌اند به دلیل کثرت اعضاء می‌توانند یکی از بستر‌های تولید پرونده‌های قضایی باشند که شایسته است با تلاش در شناسایی مسائلی که احتمال بروز اختلاف و تشکیل پرونده را دارد، در مسیر پیشگیری قدم برداشته شود.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی دستگاه قضایی استان از اتاق تعاون، برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و تعامل با دستگاه قضایی در راه‌اندازی و تقویت هیئت‌های حل اختلاف و داوری است تا همراه و همگام با معاونت شورا‌های حل اختلاف و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، از ظهور و بروز پرونده‌ها در این حوزه که بیشتر آن‌ها کثیرالشاکی هستند، پیشگیری شود.

رئیس اتاق تعاون خوزستان نیز با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و وجود ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار داشت: با کمک بخش تعاون، می‌توان زمینه اشتغال را در این استان بیش از پیش فراهم کرد.

ذاکرحسینی ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌ها با دادگستری استان به‌ویژه در بحث داوری، گزارشی از اقدامات اتاق تعاون استان در خصوص حل اختلاف میان اعضای تعاونی‌ها در چهار ماهه گذشته امسال ارائه کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *