شنا در خزر طی ۳ روز آینده ممنوع شد

18:30 - 07 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۲۲۲
شنا در خزر طی ۳ روز آینده ممنوع شد
هواشناسی مازندران درباره هرگونه فعالیت دریایی در این استان در ۳ روز آینده هشدار داد.

خبرگزاری میزان - اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه جداگانه سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در دریای مازندران از روز شنبه تا صبح روز سه‌شنبه هفته جاری را ممنوع اعلام کرد.

هواشناسی در این اخطاریه با اشاره به شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جوّ که با رگبار باران و وزش باد نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که طی این مدت سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه برسد که این امر باعث شکل گیری اموج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متر می‌شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، اختلال در تردد شناور‌های بزرگ را نیز به همراه خواهد داشت.

در اخطاریه هواشناسی علاوه بر خودداری از ترانزیت دریایی، به مسافران و علاقه‌مندان به دریا نیز توصیه شده است که طی این مدت از فعالیت‌های شنا، تفریحی و دریایی خودداری کنند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان ۳ استان شمالی است.

همچنین اداره کل هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، نسبت به رگبار متناوب باران، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق از عصر امروز تا بامداد روز سه شنبه هشدار داد.

هواشناسی مازندران، آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در دامنه‌ها و ارتفاعات استان، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی را از اثر مخاطره این سامانه جوی ذکرکرد.

هواشناسی در این اخطاریه علاوه بر توصیه به شهروندان برای انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در هنگام تردد جاده‌ای و خودداری از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ها، از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات طی این ایام خودداری کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *