وقوع بارش‌های رگباری پراکنده و وزش باد شدید در تهران

16:31 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۱۶
وقوع بارش‌های رگباری پراکنده و وزش باد شدید در تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده است که برای این استان، آسمانی ابری همراه با وزش باد شدید و بارش‌های رگباری پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری میزان_ با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگو‌های پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران در چهار روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر تا شب با گذر ریز موج‌هایی از تراز میانی جو و وقوع ناپایداری‌های همرفتی همراه با افزایش ابرناکی گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شمالی استان به‌ویژه ارتفاعات همراه با بارش‌های پراکنده رگباری با احتمال رعدوبرق و در مناطق جنوبی استان با خیزش موقتی گردوخاک مورد انتظار است. 

از دوشنبه شب و طی روز سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ خرداد) با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

در چهار روز آینده نیز افزایش نسبی دما و روز سه‌شنبه کاهش دما رخ خواهد داد. آسمان تهران فردا (۱۳ خرداد) صاف، در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۱۴ خرداد) صاف و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *