رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزار جنسی چند زندانی زن در یکی از زندان‌های آمریکا

12:36 - 05 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۹۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آزار جنسی چند زندانی زن در یکی از زندان‌های آمریکا
یک پرستار سابق زندان در آمریکا در پرونده سوء استفاده جنسی از چند زندانی زن در ایالت اورگن مجرم شناخته شد.

خبرگزاری میزان - یک پرستار سابق زندان اورگن به اتهام آزار جنسی ۹ زن در زمان بازداشت، محکوم شد.

به گزارش «ای‌بی‌سی»، یک هیئت منصفه فدرال آمریکا اخیرا این پرستار سابق در زندان زنان اورگن را به اتهام آزار جنسی ۹ زن در زمان بازداشت مجرم شناخت.

رادیو و تلویزیون عمومی اورگن گزارش داد که هیئت منصفه پس از نزدیک به دو روز رایزنی در مورد پرونده «تونی کلین» ۳۸ ساله به رأی خود رسید.

«کلین» به دلیل ۲۱ مورد از ۲۳ اتهام فدرال که با آن مواجه بود، از جمله ۱۷ مورد مربوط به آزار جنسی و چهار مورد به اظهارات نادرست تحت سوگند در یک تودیع محکوم شد.

هیئت منصفه دریافتند که او زنان را از حق قانونی خود برای عدم مواجهه با مجازات ظالمانه و غیرعادی در زمان گذراندن دوران محکومیتشان در زندان «کافی کریک» در «ویلسونویل»، محروم کرده است.

۱۷ زنی که در طول دادگاه دو هفته‌ای شهادت دادند، گفته‌اند که «کلین» در طول قرار‌های پزشکی یا زمانی که آن‌ها مشغول نظافت کردن بهداری زندان بودند، آن‌ها را هدف آزار جنسی قرار داده است.

برخی گفتند که «کلین» آن‌ها را مجبور به داشتن رابطه جنسی با خود کرده، در حالی که برخی دیگر می‌گویند در صورت امتناع از درخواست‌های کلین، با تنبیه مواجه می‌شدند.

این پرستار سابق از سال ۲۰۱۰ تا زمان استعفا در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه اتهامات سوء استفاده جنسی و تحقیقات جنایی پلیس ایالت اورگن در این مرکز کار کرد.

وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۲۲ و پس از تحقیقات اف‌بی‌آی، او را متهم کرد.

«کلین» که اتهامات آزار جنسی را انکار می‌کند، در طول دادگاه شهادت نداده و در ماه اکتبر با احتمال حبس ابد مواجه خواهد بود.

تعداد زیادی از زنان از سال ۲۰۱۹ شکایت‌های مدنی را با اتهام سوء استفاده جنسی علیه وزارت زندان‌ها و کلین ارائه کردند؛ این ایالت ۱۱ مورد از آن‌ها را حل و فصل کرده و در مجموع ۱.۸۷ میلیون دلار پرداخت کرده در حالی که به هیچ تخلفی اعتراف نکرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *