رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رویکرد دوگانه جامعه بین‌الملل و غرب در قبال موضوع فلسطین

13:09 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۳۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رویکرد دوگانه جامعه بین‌الملل و غرب در قبال موضوع فلسطین
رویکرد نهادهای بین‌المللی و غربی در قبال موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی کاملا دوگانه و متناقض است.

خبرگزاری میزان - مقامات فلسطینی جامعه بین‌المللی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرده‌اند که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا مرتکب جنایات و کشتار بیشتر فلسطینی‌ها شود.

در بیانیه‌ای که در ابوجا، سفارت فلسطین در نیجریه منتشر شد، آمده که جامعه بین‌المللی باید برای پایان دادن به سکوت شرم‌آور و انفعال مستمر اقدامات ملموس انجام دهد. سفارت فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست تا از اجرای قوانین بین‌المللی حمایت کند.

این شامل قطعنامه‌های سازمان ملل، اعلامیه حقوق بشر، کنوانسیون ژنو و بسیاری از اسناد حقوقی بین‌المللی مورد توافق است که برای حفظ صلح و امنیت در سطح جهانی ایجاد شده‌اند.

این سفارت همچنین تاکید کرد که جدیدترین تجاوز نظامی، در نتیجه کارزار تحریک‌آمیز به ریاست کابینه نژادپرست فعلی و راست افراطی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

دستکم ۱۱ فلسطینی پس از حمله بزرگ رژیم صهیونیستی به جنین به شهادت رسیدند که باعث رنج و ویرانی عظیم شد. این حمله اخیر از سوی رژیم اشغالگر صهیونیست فصل وحشیانه دیگری در این مبارزه مداوم است.

مردم جنین، که بسیاری از آن‌ها پناهندگانی هستند که در سال ۱۹۴۸ از خانه‌های خود آواره شده‌اند، یک وضعیت آسیب‌زا را تجربه می‌کنند؛ بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳، نبرد جنین اتفاق افتاد که یک رویداد غم انگیز بود، با این حال، آنچه اکنون اتفاق می‌افتد بدتر است.

رنج و فقدانی که آن‌ها در گذشته متحمل شدند امروز به طرز وحشتناکی تکرار می‌شود. خانواده‌ها از هم پاشیده می‌شوند و خانه‌هایشان بار دیگر ویران می‌شود.

ساکنان جنین از کمک‌های بشردوستانه و دسترسی به کمک‌های پزشکی منع می‌شوند و مقامات صهیونیست برای افزودن به این تراژدی و در ادامه رویکرد خود برای سرکوب مقاومت، هرگونه کمک به مردم جنین را رد کرده و آن‌ها را از دسترسی به کمک‌های پزشکی محروم کرده‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین از مقامات صهیونیست خواسته تا اجازه عبور امن برای خارج کردن مجروحان را بدهند، اما درخواست آن‌ها با سکوت و رد مواجه شد.

استاندارد‌های دوگانه و سکوت جامعه بین‌المللی

کابینه رژیم صهیونیستی مدعی است که از خود در برابر «تروریست ها» در جنین دفاع می‌کند؛ این موضع خشم فلسطینیان د را برانگیخت که این سوال را مطرح کردند که چرا فلسطینی‌ها زمانی که از میهن خود دفاع می‌کنند و زندگی می‌کنند «تروریست» محسوب می‌شوند، اما اوکراینی‌ها، قهرمان محسوب می‌شوند.

واکنش جامعه بین المللی به جنایات رژیم صهیونیستی با سکوت و استاندارد‌های دوگانه مشخص شده است؛ جنایات جنگی و بی عدالتی‌ها علیه مردم فلسطین مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

در حالی که سایر درگیری‌ها به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند، فلسطینی‌ها بدون دریافت عدالتی که سزاوار آن هستند، بار سنگین اشغال را تحمل می‌کنند.

فقدان عدالت و استاندارد‌های دوگانه اعمال شده در مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین به احساس فراموشی و رها شدن از سوی جهان کمک می‌کند.

حمله بزرگ به جنین یادآور تراژدی مستمری است که فلسطینیان تحت اشغال رژیم صهیونیستی متحمل می‌شوند؛ جان بیگناهان از دست می‌رود، خانه‌ها ویران می‌شود و ناامیدی جمعیت فلسطین را فرا می‌گیرد.

واکنش ناکافی جامعه بین‌المللی و استاندارد‌های دوگانه تنها رنج مردم فلسطین را تداوم می‌بخشد؛ زمان آن فرا رسیده که جهان مبارزه فلسطینی‌ها را برای آنچه که هست به رسمیت بشناسد؛ مبارزه‌ای مداوم برای عدالت و آزادی. مردم جنین شایسته توجه و حمایت جهان در تلاش برای آینده‌ای بهتر هستند.

سرپوش گذاشتن بر جنایات از سوی رسانه‌های آمریکا

هیئتی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اخیرا بیانیه‌ای صادر کرد و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین و سایر نقاط کرانه باختری را محکوم و اعلام کرد که این عملیات «به منزله نقض فاحش قوانین بین‌المللی و استاندارد‌های استفاده از خشونت است و ممکن است جنایت جنگی باشد.

با این حال، در رسانه‌های آمریکایی، عملا هیچ اشاره‌ای به شرایط واقعی در جنین یا یافته‌های هیئت سازمان ملل نشده است؛ گزارش این حملات عموما به تکرار ادعا‌هایی مبنی بر «ضد تروریسم» بودن هدف آن محدود شده است.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *