رژیم صهیونیستی دارای بیشترین اتهام نقض حقوق بشر در توییتر

8:37 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۱۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی دارای بیشترین اتهام نقض حقوق بشر در توییتر
یک گزارش نشان می‎دهد رژیم صهیونیستی دارای بیشترین اتهامات نقض حقوق بشر در شبکه اجتماعی توییتر است.

خبرگزاری میزان - یک مطالعه درباره گفت‎وگو‌های رسانه‌های اجتماعی در توییتر طی چند سال اخیر، نشان داد که بیشترین اتهام نقض حقوق‎بشر علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

۲ موسسه تحقیقاتی حدود ۱۰۰ میلیون توییت ارسال شده بین یکم ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.

بر اساس این تحلیل، بیشترین اتهام نقض حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

یک بنیاد در اراضی اشغالی به تازگی و در جریان یک نشست کنست، نتایج این تحلیل را ارائه کرده است.

بر اساس این تحقیق توییت‌های ارسال شده در مواقع رویداد‌های واقعی مرتبط ارسال شده‌اند.

این توییت‌ها در دوره‌ای که بخشی از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» و بخشی از ریاست جمهوری «جو بایدن» در آمریکا را در بر‌می‌گیرد، ارسال شده‌اند و در دوره بایدن توییت‌های ضد صهیونیستی بیشتر از توییت‌های ضد یهودیان بوده است.

این توییت‌ها در دوره ناآرامی و شورش در ساختمان کنگره آمریکا، قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی از سوی پلیس و اعتراضات متعاقب آن نیز ارسال شده است.

توییت‌های ضد صهیونیستی در پی شهادت «شیرین ابوعاقله»، روزنامه‌نگار شبکه الجزیره و گزارش عفو بین‎الملل در سال ۲۰۲۲ که رژیم صهیونیستی را آپارتاید نامید، اوج یافته است.

نقض مکرر حقوق فلسطینیان

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال اراضی فلسطین تاکنون همواره حقوق شهروندان فلسطینی را به شیوه‌های مختلف از قتل و شکنجه و بازداشت گرفته تا تخریب منازل و محاصره و یورش‌های شبانه و محدودیت تردد نقض کرده است.

این جنایات همه گروه‌های جمعیتی فلسطین حتی کودکان و خردسالان، زنان و افراد مسن و بیمار را نیز هدف قرار داده است.

تاکنون گزارش‌های متعدد بین‌المللی بسیاری از جنایات رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی توصیف کرده و برای آن مستندات فراوانی ارائه شده است.

با این وجود حمایت‌های مداوم آمریکا و کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی به خصوص در نهاد‌های بین‌المللی موجب مصونیت این رژیم از پاسخگویی شده است و این جنایات همچنان ادامه دارند.

جدیدترین این جنایات به تازگی و در هفته‌های اخیر در اردوگاه جنین روی داد؛ نظامیان صهیونیست حملات همه‌جانبه‌ای را به این اردوگاه انجام دادند، ده‌ها نفر را به شهادت رسانده و مجروح کردند؛ صد‌ها منزل مسکونی تخریب و یا آسیب دیدند، خیابان‌ها به طور گسترده تخریب شدند و هزاران نفر از ساکنان جنین مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها: رژیم صهیونیستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *