رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندان شناور انگلیس برای پناهجویان

8:37 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۲۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان شناور انگلیس برای پناهجویان
ایجاد یک زندان شناور بر روی آب در انگلیس برای نگهداری ۵۰۰ پناهجو بار دیگر جنجال بر سر سیاست‌های مهاجرتی این کشور را به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - «زندان شناور»؛ یکی دیگر از سیاست‌های بحث برانگیز انگلیس برای نگه داشتن پناهجویان در یک کشتی در روی آب است.

به گزارش آناتولی، به محض پا گذاشتن روی جزیره «پورتلند»، چشم‌ها به مناظر خیره کننده و زیبایی ساحلی شهر تاریخی در کانال مانش جلب می‌شود؛ با این حال، برای بسیاری، مانند یک زندان احساس می‌شود، زیرا جزیره‌ای به طول ۶ کیلومتر و عرض ۲.۷ کیلومتر خانه جدید ۵۰۰ پناهجو است.

زندانی جدید برای ۵۰۰ پناهجو

مقامات انگلیس یک کشتی در این جزیره می‌سازند تا پناهجویان را تا پایان فرآیند مهاجرت در خود جای دهد؛ نگه داشتن پناهجویان در کشتی شناور یکی دیگر از سیاست‌های بحث برانگیز دولت انگلیس برای مهاجرت است که هدف آن «مراقبت» از ۵۰۰ پناهجو برای دستکم ۱۸ ماه در جنوب غربی این کشور است.

پورتلند به عنوان نخستین شهر در انگلیس که میزبان پناهجویان بر روی یک کشتی موسوم به «بی‌بی استکهلم» است، در تاریخ ثبت خواهد شد که به عنوان محل اقامت این ۵۰۰ مرد در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی هستند، عمل می‌کند.

دولت انگلیس تاکنون با چندین پیشنهاد سیاستی خود در مورد مسئله پناهندگان، با طرح ناموفق رواندا و لایحه بحث برانگیز مهاجرت غیرقانونی، خبرساز شده است و اکنون، کشتی پناهجویان به کانون بحث مهاجران تبدیل شده است و دولت انگلیس مدعی است میلیون‌ها پوند در اتاق‌های آن صرفه‌جویی می‌کند.

زندان شناور

در جریان بازدید از جزیره پورتلند و گفت‌وگو با بسیاری از ساکنان محلی، برخی نگرانی‌های امنیتی را ابراز کردند، در حالی که برخی دیگر اظهار داشتند که چنین رویکردی شبیه به زندان بودن است.

«پائولا»، ۷۲ ساله، می‌گوید: افرادی که جنگ را پشت سر گذاشته‌اند کاملا وحشت زده به این جزیره می‌آیند و ما آن‌ها را حبس می‌کنیم... به نظر من این یک زندان شناور است؛ و من کاملاً با این طرح مخالفم، زیرا آن را غیرانسانی می‌دانم. من از رفتار دولتم با دیگران خجالت می‌کشم. اکنون از صحبت در مورد آن خجالت می‌کشم.

«پیتر» ۷۲ ساله با ابراز نگرانی در مورد ایمنی این طرح، گفت: مردم باید در جایی زندگی کنند؛ تنها مسئله این است که تعداد زیادی از مردم وارد قایق می‌شوند و همه آن‌ها مرد هستند. خانواده‌ها کجا هستند؟ همسران و فرزندان کجا هستند؟

چرا چنین سیاستی؟ و چه خواهد شد؟

تعداد پرونده‌های معلق پناهجویان در انگلیس به رکورد بالایی رسیده و آخرین داده‌های وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد که بیش از ۱۶۶ هزار نفر هنوز در انتظار تصمیم گیری در مورد درخواست‌های خود هستند.

علاوه بر این، قایق‌های کوچک متعددی که با مهاجرانی که به دنبال پناهندگی هستند از کانال مانش عبور می‌کنند، علاوه بر بحران هزینه‌های زندگی موجود، بار مالی قابل‌توجهی را به انگلیس تحمیل می‌کنند.

افرادی که به این مرکز اعزام می‌شوند، تنها مردان مجرد ۱۸ تا ۶۵ ساله خواهند بود که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده‌اند؛ انتظار می‌رود اولین دسته ۵۰ تایی در هفته‌های آینده وارد این مرکز شود.

قبل از ورود، ساکنان تحت بررسی‌های امنیتی قوی قرار می‌گیرند که شامل جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و بین‌المللی می‌شود؛ یک ثبت نام در پذیرش نگهداری می‌شود و حضور امنیتی ۲۴ ساعته در محوطه این مرکز وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *