مرگ ۲۵ زندانی در زندان‎های نیویورک

12:11 - 27 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۲۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۲۵ زندانی در زندان‎های نیویورک
مرگ و میر افراد در زندان‌های آمریکا با روندی روزافزون ادامه دارد و پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - «ویلیام جانستون»، ۴۷ ساله، در ۱۵ جولای در زندان بدنام جزیره «ریکرز» جان باخت؛ او ششمین فردی است که در جریان حبس یا بلافاصله پس از آزادی از زندان‌های خطرناک شهر نیویورک جان خود را از دست می‌دهد.

این فرد بیست‎وپنجمین فردی است که از ابتدای سال گذشته میلادی و زمانی که «اریک آدامز» به عنوان شهردار نیویورک فعالیت خود را آغاز کرد، در زندان‌های این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

شرایط هولناک زندان بدنام ریکرز

«جانستون» در جزیره «ریکرز» بازداشت شد، چرا که نمی‌توانست وثیقه‌ای را که قاضی برای پرونده اش تعیین کرده بود، بپردازد.

مرگ او چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که ناظر فدرال مسئول نظارت بر اداره زندان‌های نیویورک (DOC) گزارشی را منتشر کرد که در آن از یک قاضی فدرال خواسته شد مقام‎های نیویورک و اداره زندان‌های آمریکا را به دلیل عدم رسیدگی مداوم به شرایط زندان پاسخگو کند.

ناظر فدرال، گفت که امید برای «تغییر معنی‎دار» در اداره زندان‌های نیویورک به طور قابل توجهی کاهش یافته است؛ همچنین اشاره کرد که افسران حاضر در زندان «ریکرز» از خشونت با نرخ‌های هشدار دهنده استفاده می‌کنند. 

این گزارش به ۴۰۰ ضربه به سر ثبت شده از سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کند. 

۵ نفر دیگر در سال جاری یا در جزیره ریکرز یا بلافاصله پس از آزادی از آن جان خود را از دست داده‌اند.

موارد بیشتر ثبت نشده

این موارد تنها مرگ‌هایی هستند که DOC علنا به آن اذعان کرده است؛ هم «براد لندر»، از مقام‎های شهر نیویورک و هم ناظر فدرال بر این عقیده هستند که ممکن است تعداد مرگ و میر در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها بیشتر از آنچه DOC گزارش کرده است، باشد.

با این حال، پس از مرگ «والس» در ماه می، اداره زندان‌های نیویورک اعلام کرد که دیگر در مورد مرگ افراد زندانی در بازداشت خود گزارشی نخواهد داد.

این تلفات فزاینده نشان‌دهنده عدم موفقیت مداوم در مقابله با شرایطی است که از سال ۲۰۲۱ به‌سرعت باعث مرگ نیویورکی‌های زندانی شده است. 

ناظر فدرال سال ۲۰۲۱ را «خطرناک‌ترین» سال برای زندانیان نیویورکی از زمانی که نظارت را بر عهده گرفته، نامید؛ شرایط جهنمی در سراسر تاسیسات DOC وجود دارد،

کمبود کارکنان بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری کرونا است، افراد در سلول‌های بسیار آلوده نگهداری می‌شوند و مراقبت‌های پزشکی ناکافی از جمله این مشکلات در زندان‌های نیویورک هستند.

در همین حال، دادستان‌ها همچنان از قضات درخواست می‌کنند تا امکانات DOC را با افراد بیشتری پر کنند.

با وجود تعهد موجود این شهر برای کاهش جمعیت زندان‌ها و بستن «ریکرز» تا سال ۲۰۲۷، جمعیت زندان‌های نیویورک از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در زندان «ریکرز»، ۸۷ درصد از بازداشت‌شدگان قبل از محاکمه - و بی‌گناه فرض می‌شوند - در حالی که منتظر محاکمه هستند.

در ماه دسامبر، کمیسر DOC پیش‌بینی کرد که این شهر جمعیت زندان‌ها را به اندازه کافی کاهش نخواهد داد تا به هدف تعیین‌شده به عنوان بخشی از توافق بسته شدن مجموعه زندان رایکرز دست یابد.

از دست دادن این هدف، شکستی آشکار برای زندان‌های شهر نیویورک خواهد بود، که موظف است «ریکرز» را طبق برنامه ببندد و فورا به نقض شنیع و مستند حقوق بشری که در تأسیساتش رخ می‌دهد، پایان دهد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *