تأثیر انعام پرداختی توسط مشتریان بر حقوق کارگران
خبرگزاری میزان- انعام پرداختی از جانب مشتریان نمیتواند به عنوان حقوق تلقی و موجبات بری الذمه نمودن کارفرما را فراهم نماید.
رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری
در خصوص شکایت آقای ص. ز. به طرفیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان به خواسته نقض رأی شماره ۶۸ ـ ۹۲/۱۲/۰۹ هیأت حل اختلاف نظر به مفاد شکایت شاکی و مستندات ابرازی پیوست دادخواست و مفاد لایحه جوابیه طرف شکایت ثبت شده به شماره ۱۶۳۷ ـ ۹۲/۱۱/۱۲ و ملاحظه محتویات پرونده اداره کار به شمارگان... از آنجایی که اثبات پرداخت حقوق ثابت کارگر بر عهده کارفرما بوده و کارفرما دلیل و مدرکی در این خصوص اقامه و ابراز ننموده و انعام پرداختی از جانب مشتریان نمیتواند به عنوان حقوق تلقی و موجبات بری الذمه نمودن کارفرما را فراهم نماید. با این توصیف شکایت شاکی وارد و مستنداً به مواد ۲ و ۳ و ۴ و ۳۴ و ۳۶ قانون کار و آئین نامه اجرایی ماده ۱۶۴ قانون مذکور حکم به ورود شکایت شاکی و نقض رأی معترض عنه و رسیدگی مجدد صادر و اعلام مینماید. رأی صادره به استناد ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در شعب محترم تجدید نظر دیوان عدالت اداری است.
رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری
تجدید نظرخواه با وجود ابلاغ اخطاریه رفع نقص، نسبت به تکمیل پرونده در مهلت قانونی اقدام ننموده است بنابراین به استناد ماده ۶۸ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری وفق ماده ۲۸ قانون مزبور، قرار رد دادخواست تجدید نظرخواهی صادر و اعلام میگردد. این قرار ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در این شعبه میباشد.
انتهای پیام/