سند بیش از ۲۸ درصد زمین‌های کشاورزی استان گلستان صادر شد

11:07 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۹۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سند بیش از ۲۸ درصد زمین‌های کشاورزی استان گلستان صادر شد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تاکنون ۲۰۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با همت اداره ثبت اسناد و املاک استان سند صادر شده است که بیش از ۲۸ درصد این اراضی در استان را تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری میزان-حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای معاونین دادگستری استان از تلاش قوه قضاییه برای سند دار کردن همه زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با همت اداره ثبت اسناد و املاک استان سند صادر شده است که بیش از ۲۸ درصد این اراضی در استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بیشتر سند‌های صادر شده مربوط به زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، بندرگز و مینودشت است.

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هزینه‌های مربوط به نقشه برداری زمین‌های کشاورزی که مقدمه صدور سند است، رایگان انجام می‌شود و امیدواریم با استقبال کشاورزان تا پایان امسال، برای ۴۰ درصد زمین‌های کشاورزی استان، سند صادر شود.

حیدر آسیابی با بیان این که بخشی از پرونده‌های حقوقی و پیچیده در دادگاه‌های استان مربوط به املاک و زمین‌های کشاورزی است افزود: صدور سند علاوه براین که اینکه مانع از بروز اختلافات و مشکلات حقوقی در آینده و تثبیت مالکیت افراد می‌شود، ملک کشاورزان را از دسترس زمین خواران یا مدعیان خارج می‌کند.

وی افزود: این سند می‌تواند پشتوانه مناسبی برای دریافت تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولت از کشاورزان باشد.

 گفتنی است زمین‌های کشاورزی گلستان بیش از ۶۸۰ هزار هکتار مساحت دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *