۴۶۳ نقطه کم برخوردار خراسان جنوبی تحت خدمات قضایی رایگان قرار گرفتند

9:17 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۹۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴۶۳ نقطه کم برخوردار خراسان جنوبی تحت خدمات قضایی رایگان قرار گرفتند
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در ششمین طرح خدمات جهادی قضایی در خراسان جنوبی ۶۵نقطه محروم این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند گفت: تا به امروز ۴۶۳ نقطه این استان شامل این طرح شده است.

خبرگزاری میزان-ارائه خدمات قضایی آسان، رایگان و ارزان از جمله سیاست‌های دستگاه قضا است. دستگاه قضا تلاش کرده است تا خدمات قضایی خود را به صورت شبانه روزی به مردم و کاربران خود ارائه دهد. اما هستند افرادی که در مناطق محروم از دانش لازم برای استفاده از این خدمات برخوردار نیستند. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در طرحی به نام خدمات جهادی قضایی با همکاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور در مناطق محروم به صورت کاملا رایگان به افرادی که نیازمند خدمات قضایی باشند به ارائه خدمت می‌پردازد. تا به امروز ۷ استان در این طرح توانسته‌اند نقاط کمتر توسعه یافته و اغلب روستا‌های دور افتاده‌های خود را تحت پوشش قرار دهند و این طرح تا ارائه خدمات تمام نقاط محروم و به صورت متوالی ادامه دارد. اما به تازگی ششمین طرح خدمات جهادی قضایی در خراسان جنوبی اجرا شد و ۶۵ نقطه دیگر از مناطق محروم این استان تحت پوشش این طرح رایگان قضایی قرار گرفتند.

محمدکاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه ششمین طرح خدمات جهادی قضایی در راستای اجرای سند تحول قضایی در استان جنوبی اجرا شد ،گفت:این طرح با هدف خدمت به مردم به ویژه افرادی که در مناطق محروم روستایی که از دانش کافی برای بهره‌گیری خدمات قضایی برخوردار نیستند اجرا شده است. در این طرح که با همکاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می‌گیرد تمامی خدمات این دفاتر به صورت رایگان به افرادی که در این مناطق حضور دارند ارائه می‌شود. این طرح به صورت متوالی و در راستای حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع صورت می‌گیرد وتمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم که تمام مناطق و نقاط محروم کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در ششمین طرح خدمات جهادی قضایی در خراسان جنوبی ۶۵نقطه محروم این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و تا به امروز ۴۶۳ نقطه این استان شامل این طرح شده است گفت: روستا‌های گزدر، معروفان، چاخو، قنبر، بهانرز، لانو، سفالبند، ماخونیک، توتک، دادمدامه، دستگردان، فغانی، ریزآب، فورجان، شوراب، میریک، کریزان، محمدآباد، بورنگ، گسک، زارگز، خسروآباد، گوشکک، خرو، مهریانی، نیاز، دشتغران، عنایتیه، طالبیه، روم، ورنجان، ورزگ، محمد آباد علم، رفه، موردستان، فیروزآباد، چاهداشتی، شیرگ، عباس آباد، فخران، زمان، امیرآباد و چهکند برخی از نقاطی هستند که تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *