مهاجران قربانی تشدید اختلاف‌های مهاجرتی آمریکا و مکزیک

8:37 - 26 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۹۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجران قربانی تشدید اختلاف‌های مهاجرتی آمریکا و مکزیک
سیاست‌های مهاجرتی آمریکا در سال‌های اخیر مرگبار‌تر از همیشه اجرا شده و تراژدی‌های مختلفی را رقم زده است.

خبرگزاری میزان – سالانه شمار قابل توجهی از مهاجران در مسیر آمریکا یا مرز‌های این کشور و مکزیک جان خود را از دست می‌دهند.

دلیل اصلی رشد روزافزون نرخ تلفات مهاجران در این مناطق سیاست‌های سختگیرانه‌ مهاجرتی است که آمریکا در قبال این قشر آسیب‎پذیر اتخاذ کرده است.

در ماه‌های اخیر، سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی آمریکا در مرز مکزیک مرگبارتر از همیشه ظهور و بروز یافته‎ و سبب رقم خوردن تراژدی‌های مرگباری شده‌اند.

کشف سه کامیون‌ مرگ در مرز آمریکا

به گزارش «رویترز»، مقام‌های مکزیکی اعلام کردند که طی روزهای گذشته ۵۰۰ مهاجر را در نزدیکی مرز‌های این کشور با آمریکا رهگیری کردند.

موسسه ملی مهاجرت مکزیک، می‎گوید: ۲۰۶ مهاجر در کامیون رها شده در شهر «پوئنته ناسیونال» پیدا شدند که وضعیت سلامت مناسبی ندارند.

شهردار «پوئنته ناسیونال» مکزیک، گفت که بیش از ۱۸۰ زن و کودک مهاجر پیدا شده‎اند که دارای علائم کم آبی هستند.

به گفته مقام‌های مکزیک، ۳۰۳ مهاجر دیگر نیز در مناطق مرزی این کشور رهگیری شدند؛ ۱۰۷ مهاجر از جمله ۲۰ خردسال در یک کامیون رها شده در یک بزرگراه و ۱۹۶ مهاجر از جمله ۲۰ خردسال در یک کامیون رها شده در یک شهر مرزی.

قاچاق خطرناک انسان در مسیر مهاجرت به آمریکا در سال‌های اخیر به تراژدی‌های مرگبار قابل توجهی منجر شده است.

در دسامبر ۲۰۲۱، حدود ۵۵ مهاجر پس از تصادف یک کامیون حامل حدود ۱۶۶ مهاجر در جنوب مکزیک کشته شدند.

در ژوئن ۲۰۲۲، حدود ۵۳ مهاجر در یک کامیون در ایالت «تگزاس» در مرگبارترین حادثه قاچاق مهاجر در آمریکا خود را از دست دادند.

تنش‌های دیپلماتیک آمریکا و مکزیک بر سر مهاجران

در پی بالا گرفتن بحران مهاجرتی در مرز آمریکا به دلیل سختگیرانه تر شدن سیاست‌های مهاجرتی این کشور، اکنون مکزیک یادداشت اعتراضی دیپلماتیکی را به فرماندار ایالت «تگزاس» آمریکا ارائه کرد.

دلیل ارسال این یادداشت، استقرار شناور‌های ایالت «تگزاس» در مرز این ایالت و مکزیک است که با هدف جلوگیری از عبور مهاجران از دره «ریو گرانده» قرار داده شده است.

مکزیک این اقدام را نقض معاهدات آبی آمریکا و این کشور می‌داند.

«گِرِگ ابوت»، فرماندار جمهوریخواه «تگزاس» از مارس ۲۰۲۱ اقدام‌های مختلفی برای جلوگیری از ورود مهاجران به این ایالت مرزی آمریکا انجام داده است که از جمله آن‌ها استقرار شناور در آب‌های مرزی «تگزاس» و مکزیک، استقرار گارد ملی «تگزاس»، احداث بخش جدیدی از دیوار مرزی و انتقال بیش از ۲۰ هزار مهاجر از «تگزاس» به شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌هاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *