خطرات پیش روی پناهجویان در مرز‌های آمریکا

8:36 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۲۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خطرات پیش روی پناهجویان در مرز‌های آمریکا
موج گرمای شدید در مرز‌های آمریکا خطرات را برای پناهجویان افزایش داده است.

خبرگزاری میزان – لوازم به جای مانده از پناهجویان، تنها بخشی از مواردی است که فعالان و مدافعان حقوق مهاجران در صحرای نابخشوده‌ای که آمریکا را از مکزیک جدا می‌کند، پیدا می‌کنند، جایی که تعداد بیشماری از افراد متقاضی پناهندگی هر روز از آنجا عبور می‌کنند.

به گزارش «bnn.network»، کارشناسان می‌گویند افزایش دما و موج گرمای مداوم در جنوب غربی آمریکا بحران مهاجرت را تشدید کرده و زندگی مهاجرانی را که اغلب سفر‌های طولانی و خطرناک را بدون غذا، آب یا محافظت در برابر آفتاب انجام می‌دهند، به خطر انداخته است.

«لوری کانتیلو»، عضو هیئت مدیره و فعال یک گروه حامی حقوق پناهجویان است؛ یک گروه غیردولتی که ایستگاه‌های آب راه‌اندازی می‌کند و به افرادی که تلاش می‌کنند از راه دور و فاجعه‌بار به آمریکا بروند، می‌فرستد.

«کانتیلو» می‌گوید: پناهجویان نمی‌دانند به چه دلیل با آن‌ها مخالفت می‌شود و در برابر آن‌ها می‌ایستند.

گرمای طاقت فرسا و مرگبار 

گرمای طاقت‌فرسا بخش زیادی از نیمه جنوبی آمریکا، از آریزونا تا فلوریدا را برای نزدیک به دو هفته پوشانده است و دمای بسیار بالا در اوایل فصل را برای میلیون‌ها نفر در دو طرف مرز به ارمغان آورده است؛ تگزاس که در بیشتر ماه ژوئن تحت یک موج گرمای شدید بوده است، در اوایل این هفته جزو گرم‌ترین مکان‌های روی زمین محسوب می‌شود.

مقامات بهداشتی گزارش دادند که شرایط سوزان عامل حداقل ۱۳ مرگ در این ایالت است؛ وقتی کانتیلو برای اولین بار هفته گذشته به یک بنای یادبود ملی در آریزونا رسید، دمای هوا بسیار بالا بود؛ او با مادر پناهجویی روبرو شد که نوزادی به پشتش بسته بود و در معرض آفتاب شدید قرار داشت.

کانتیلو گفت: بعضی اوقات آن‌ها با وضعیت بدی به ما مراجعه می‌کنند و با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند.

هشدار مقامات مرزی

مقامات مهاجرت و افسران اجرای قانون به افرادی که به دنبال پناهندگی یا ورود به آمریکا از راه‌های غیرقانونی هستند هشدار داده‌اند تا از شرایط خطرناک عبور و مرور دوری کنند، زیرا گرمای شدید منطقه را فرا گرفته است.

«کریس اولیوارز» گفت که افسران مجری قانون به آب و دارو‌های بیشتر مجهز هستند، اما اداره ایمنی عمومی تگزاس افزایشی در موارد اضطراری مربوط به گرما مشاهده نکرده است.

با این حال، مأموران در اوایل تابستان یک کودک ۱۰ ساله را به دلیل گرمازدگی درمان کردند و به چهار مورد حادثه غرق شدن در رودخانه پاسخ دادند.

علاوه بر این هفته گذشته یک جسد شناور در سمت مکزیکی منطقه «ریو گراند» پیدا شد.

گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد که مرگ و میر‌های پناهجویان را ثبت کرده است، اما این نهاد عددی درباره تعداد مرگ‌ها ارائه نکرده است؛ این آژانس همچنین گفت که بیش از ۴۰۰ مامور از سایر بخش‌ها را برای کمک به عملیات مرزی در تگزاس مستقر کرده است.

در این بیانیه آمده است: CBP همچنان به مهاجران در مورد تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا در امتداد مرز جنوب غربی هشدار می‌دهد؛ این سفر بسیار خطرناک است، زیرا قاچاقچیان اغلب مهاجران را در مناطق دورافتاده که در معرض عوامل خشن قرار دارند رها می‌کنند.

تعداد فزاینده ورود پناهجویان در امتداد مرز جنوبی آمریکا طی یک سال و نیم گذشته به چالش‌های انسانی وخیم دامن زده، منابع را تحت فشار قرار داده و انتقادات گسترده را علیه رئیس جمهور آمریکا به همراه داشته است. 

دستگیری بی‌سابقه پناهجویان

از برخی جهات، جریان مهاجرت از طریق مرز آمریکا و مکزیک در دوران دولت بایدن بی‎سابقه است؛ دستگیری افرادی که به طور غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا عبور کرده‎اند به بالاترین حد خود رسیده است.

ورود پناهجویان از برخی کشور‌ها از جمله کوبا و ونزوئلا رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

اما با اندازه‌گیری‌های دیگر، از جمله ورود‌های غیرقانونی کلی، آخرین موج مهاجرت بی‌سابقه نیست؛ علیرغم رکورد‌های اخیر دستگیری مهاجران، ورود غیرقانونی بیشتری در اواسط و اوایل دهه ۲۰۰۰ وجود داشت، زمانی که آمریکا منابع و پرسنل کمتری برای دستگیری مهاجران در مرز داشت.

در حالی که دستگیری‌های گشت مرزی شامل مهاجران از کشور‌هایی فراتر از مکزیک و مثلث شمالی آمریکای مرکزی در سال مالی ۲۰۱۹ به ۹ درصد رسید، در سال ۲۰۲۱ به ۲۲ درصد و در ۱۰ ماه اول سال مالی کنونی به ۲۸ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *