رئیس کل دادگستری لرستان: با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها در استان برخورد خواهد شد

12:07 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۷۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها در استان برخورد خواهد شد
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون هیچگونه اغماض برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان ضمن تاکید بر اینکه بایستی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها از همان ابتدای امر برخورد و جلوگیری بعمل آید، گفت: باید از ابتدا مانع تغییر کاربری شدو از اولین اقدام برای تغییر کاربری جلوگیری کرد، زیرا پس از احداث ساختمان و بنا دیگر بازگشت وضعیت زمین برای کشاورزی کردن بسیار مشکل است.

وی برخورد با متعرضین به اراضی زراعی و باغ‌ها را وظیفه جهاد کشاورزی و در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها دانست و بیان کرد: دادگستری استان لرستان حمایت‌های جدی حقوقی و قضایی خود را از دستگاه‌های متولی برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن اشاره به اینکه اقدام جهاد کشاورزی در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بایستی به موقع و با اشراف کامل باشد، تصریح کرد: عدم برخورد به موقع جهاد کشاورزی در این حوزه هزینه‌های روانی و اجتماعی سنگینی در افکار عمومی در پی خواهد داشت که می‌توان با شناسایی و اقدام به موقع از آن جلوگیری به عمل آورد.

 وی با تاکید بر اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون هیچگونه اغماض برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: احکام صادره در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بایستی هر چه سریعتر و در یک زمانبندی مناسب و بدون تعارف با هیچ احدی اجرا کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *