رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آنچه که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گذشت؛ از گزارش ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) تا تذکر در خصوص رفت و روب شهر تهران

10:34 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۷۶۹
آنچه که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گذشت؛ از گزارش ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) تا تذکر در خصوص رفت و روب شهر تهران
یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز برگزار شد و نماینده‌های مردم تهران به بررسی موضوعات مختلف پایتخت پرداختند.

خبرگزاری میزان - مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد دستور جلسه امروز شورای شهر گفت: قرار است گزارش حوزه حمل و نقل شهرداری ارائه شود و آخرین برنامه‌های اجرا شده در این حوزه توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرحی در خصوص بافت فرسوده به شورا آمد که بررسی‌های زیادی روی آن انجام شده است، اظهار کرد: براساس این طرح برای تشویق بیشتر در بافت فرسوده تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ به طوری‌که در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می‌شد مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا کرد و اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحد‌های ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر رسید تا تعداد بیشتری از واحد‌ها با هم تجمیع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت نوسازی در تهران توضیح داد: در برخی شهر‌ها سطح کافی برای ساخت و ساز وجود دارد؛ اما ساخت و ساز صورت نگرفته است؛ در تهران نیز در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه آبروریزی است و باید نوسازی شود، لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت و ساز شود بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد. مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده همه نتوانند بسازند.مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد. قیام‌دشت به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

چمران در مورد نماینده ویژه شدن زاکانی در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیز اظهار کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، آقای زاکانی توضیحاتی به رییس جمهور دادند و قرار شد مشورت بیشتری بدهد. شهردار همین حالا نیز در هیئت دولت حضور دارد و تغییر جایگاهی انجام نمی‌شود.

جمع آوری دست فروشان چهارراه ولیعصر (عج) موجی از رضایت‌های مردمی و هنرمندان را به‌دنبال داشته است

با شروع یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساماندهی محوطه چهاراه ولیعصر (عج)، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع ساماندهی چهارراه ولیعصر (عج) خواسته تمامی اعضای شورای اسلامی شهر تهران است، با همکاری شهرداری منطقه ۶ و ۱۱ و شرکت‌های ساماندهی مشاغل و شهربان و حریم بان، هفته گذشته جمع آوری دست فروشان کاملاً انجام شد که به دنبال آن موجی از رضایت‌های مردمی و هنرمندان ایجاد شد.

نادعلی با بیان اینکه باید شرایط مناسبی برای امرار معاش دست فروشان فراهم کرد، یادآور شد: این هم باید در نظر بگیریم که اگر کسی بخواهد دست فروشی کند؛ زمین به اندازه کافی برای جایگزینی نداریم و نباید حقوق عمومی را نیز زیر پا گذاشت.

اقدامات سریع‌تری نسبت به شست‌وشوی مخازن انجام شود

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران  نیز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با بیان این‌که متأسفانه شاهد تردد موتورسیکلت‌ها از تونل‌های شهری هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه با خبر شدیم که پلیس راهور در راستای حفاظت از جان موتورسیکلت‌ها مانع ورود آن‌ها به تونل‌های شهری شده است.

وی با بیان این‌که قرار بود وضعیت اماکن ورزشی شهرداری تهران تعیین تکلیف شوند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: تقاضا داریم که هرچه سریع‌تر این اماکن تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت رفت و روب شهر تهران تصریح کرد: با توجه به این‌که هوا در حال گرم شدن است لازم است اقدامات سریع‌تری نسبت به رفت و روب و شست‌وشوی مخازن انجام شود.

پیرهادی با بیان این‌که آب باید به درختان برسد تا بی‌آبی آن‌ها را خشک نکند، اظهار کرد: موضوع آبرسانی به ویژه برای بوستان‌های جنگلی چیتگر و سرخه حصار باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و همچنین من طرحی به شهرداری دادم که جایگزینی درختان سبز با درختان خشک را در دستور کار قرار دهد و امیدواریم در سرمای هوا شاهد این جابه‌جایی باشیم که ببینیم درختان در چه زمانی خشک می‌شوند.

مهدی علیزاده، مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در تشریح برنامه‌های آتی و اقدامات انجام شده در اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه به شهردار تهران قول داده بودیم تا مهرماه حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده را وارد ناوگان کنیم، گفت: متأسفانه از آنجایی که شرکت‌های طرف قرارداد به وعده‌های خود عمل نکرده بودند، به همین دلیل تعداد شرکت‌های طرف قرارداد برای اورهال را بالا بردیم تا تعداد اتوبوس‌هایی که برای بازسازی قرارداد داشتند، کاهش یابد و در مجموع ۴۳۰ دستگاه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه من تا امروز یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان چک امضا و به تولیدکنندگان داخلی تحویل داده شده است، گفت: تا امروز حدود  ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده ایم و امیدواریم هزار و ۴۰۰ دستگاهی که قول دادیم وارد ناوگان شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه یک دستگاه اتوبوس برقی در خط هفت در حال تست است و تا پایان سال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد خط خواهد شد، گفت: در مهندسی خطوط نیز ۵۰۰ دستگاه مینی بوس خریداری کردیم و ۵۶ دستگاه اتوبوس را از خطوط خارج کرده و مینی بوس را جایگزین کردیم.

علیزاده با بیان اینکه سیاست این است که ساختار اتوبوسرانی روبه کوچک سازی می‌رود که گزارش عملیاتی آن ارائه خواهد شد، افزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، خدمات به شهروندان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *