لغو صدها پرواز در پی اعتصاب در فرودگاه‌های انگلیس و ایتالیا

16:42 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۸۱
لغو صدها پرواز در پی اعتصاب در فرودگاه‌های انگلیس و ایتالیا
فرودگاه‌های انگلیس، ایتالیا و بلژیک در اوج فصل مسافرت دست به اعتصاب زده و اختلال‌های جدی را به وجود آوردند.

خبرگزاری میزان – اعتصاب تقریبا سراسری کارکنان فرودگاه‌های کشور‌های اروپایی اختلال‌هایی در سفر‌های هوایی در انگلیس، فرانسه، ایتالیا و بلژیک ایجاد کرده است.

این اعتصاب‌ها که با حضور همه کارکنان فرودگاه‌ها از کارکنان امنیتی تا خلبان‌ها انجام می‌شود، به دلیل نارضایتی از شرایط بد کاری، دستمزد‌های نامناسب و پرداخت‌های نامنظم برنامه ریزی و اجرایی شدند.

در انگلیس فرودگاه «بیرمنگام» از هجدهم جولای وارد اعتصاب می‌شود.

در عین حال، اعتصاب در فرودگاه «گتویک» به لغو تقریبا هزار و ۷۰۰ پرواز در ماه‌های جولای و آگوست منجر خواهد شد؛ زیرا هزار نفر از کارکنان این فرودگاه برای ماه‌های جولای و آگوست هشت روز را برای برگزاری اعتصاب تعیین کرده اند.

این اعتصاب از ۲۸ جولای آغاز می‌شود و تا چهار روز ادامه خواهد داشت؛ دور دوم اعتصاب فرودگاه «گتویک» از ۴ آگوست آغاز شده و چهار روز ادامه دارد.

«گتویک» شلوغ‌ترین فرودگاه تک باند جهان است که تعداد پرواز‌های آن به دلیل کمبود کارکنان و بسته شدن فضای هوایی در پی جنگ اوکراین محدود شده است.

گذشته از اعتصاب در فرودگاه‌های انگلیس، این کشور در روز‌های ۲۰، ۲۲ و ۲۹ جولای شاهد اعتصاب در حمل و نقل ریلی نیز خواهد بود؛ پیش بینی می‌شود این اعتصاب‌ها سبب اختلال‌های جدی در سیستم حمل و نقل ریلی شود.

فرودگاه‌های ایتالیا از جمله فرودگاه «ناپل» و فرودگاه «لئوناردو داوینچی» رم، امروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به وقت محلی در اعتصاب خواهند بود.

در پی اجرای این اعتصاب صد‌ها پرواز لغو و به سرگردانی مسافران در اوج فصل توریستی منجر شدند؛ فقط در فرودگاه رم، ۲۰۰ پرواز لغو شدند.

فرودگاه‌های بلژیک نیز روز‌های ۱۵ و ۱۶ جولای در اعتصاب خواهند بود.

در نتیجه اعتصاب روز شنبه، ۱۵ جولای ۱۲۰ پرواز فرودگاه «شارلوای» بروکسل، پایتخت بلژیک لغو شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *