رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

مولدسازی تنها به معنای فروش دارایی‌های دولت به‌صورت خام نیست

12:09 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مولدسازی تنها به معنای فروش دارایی‌های دولت به‌صورت خام نیست
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فروش دارایی‌های دولت گام اول مولدسازی است، گفت: دولت باید با در اختیار گذاشتن دارایی‌های خود به شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان اقتصادی واقعی و صاحب‌نظران، ارزش افزوده دارایی‌ها را افزایش دهد.

خبرگزاری میزان _ هفته گذشته از تالار مولدسازی دارایی‌های دولت با هدف شفافیت در امور مولدسازی رونمایی شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم یکی از موارد مولدسازی را افزایش اعتماد اجتماعی مردم و افزایش شفافیت عنوان کرد و گفت: در این زمینه حداکثر شفافیت را به کار می‌گیریم و قبل از واگذاری اموال فرصت برای همه مردم و فعالان اقتصادی فراهم می‌شود که در یک شرایط رقابتی این اموال را به بهره‌برداری و ارزش‌افزایی برسانند.

در همین خصوص مجتبی یوسفی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در برخی از موارد گفته می‌شود که مولدسازی تنها به معنای فروش خام دارایی‌های دولت است، اما این حداقل‌ترین مورد در امر مولدسازی دارایی‌ها است. 

وی تاکید کرد: دولت باید با در اختیار گذاشتن دارایی‌ها خود به شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان اقتصادی واقعی و صاحب‌نظران، برای دارایی‌های خود ارزش‌افزوده ایجاد کند.

یوسفی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال برخی از سازمان‌ها دارای یک زمین مازاد هستند که فروش آن‌ها می‌تواند به دولت کمک‌کننده باشد، اما اگر بر روی همین زمین بتوان فعالیت‌های عمرانی انجام داد ارزش آن افزایش می‌یابد و برای دولت نیز صرفه اقتصادی بهتری خواهد داشت. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز یکی از موضوعاتی است که در بررسی برنامه هفتم توسعه مصوب شد، این موضوع را می‌توان به‌نوعی مولدسازی دانست؛ چرا که منابع ارزی برای پیشران‌های اقتصادی استفاده خواهد شد و این امر تنها باید تا زمانی اتفاق بیفتد که پروژه به مرحله تولید برسد و بعد از آن دولت باید پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند. 

وی در رابطه با شناسایی شرکت‌های خصوصی برای واگذاری اموال دولت به آن‌ها گفت: برخی از شرکت‌های خصوصی به‌صورت شفاف در حال فعالیت هستند، این شرکت‌ها وابسته به کمک دولت نیستند و حتی به دولت مالیات پرداخت می‌کنند. باید این شرکت‌ها شناسایی و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. 

انتهای پیام/

فوزیه تاجران


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *