انتخابات تناسبی نیازمند نهادینه کردن احزاب است

15:14 - 23 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۴۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
انتخابات تناسبی نیازمند نهادینه کردن احزاب است
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس تاکید کرد: تا احزاب نهادینه نشود، نمی‌تواند در انتخابات تناسبی به گروه‌ها و احزاب سهمیه داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خانه ملت، سیدحمیدرضا کاظمی در خصوص تناسبی شدن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس آورده شده است، گفت: در زمان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان اصرار به تناسبی شدن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بودند، این پیشنهاد از سوی یکی از نمایندگان مطرح و صحن علنی با آن رای داد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر روی موضوع تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران، ملاحظاتی دارند که هنوز در این مجمع تعیین تکلیف نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس مطرح کرد: نباید قانون برای کل کشور را معطل تعیین تکلیف در یک شهر کرد، از سوی دیگر تا احزاب نهادینه نشود نمی‌توان انتخابات تناسبی را داشته باشیم. چرا که در انتخابات تناسبی به جریان‌های سیاسی و احزاب سهمیه‌ای متناسب به رای آوری داده می‌شود که در کشور ما هنوز احزاب نهادینه نشده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *