پکن: مقصر واقعی همه مشکلات ناتو است

12:37 - 23 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۴۴۰
پکن: مقصر واقعی همه مشکلات ناتو است
نماینده دائم چین در سازمان ملل می‌گوید مقصر واقعی همه مشکلات کسی جز ناتو نیست.

خبرگزاری میزان - «ژانگ جون»، نماینده دائم چین در سازمان ملل، ناتو را مسئول تمام مشکلات خواند و گفت: این ناتو است که در تلاش است نفوذ خود را گسترش دهد.

«ژانگ»، می‌گوید: ناتو محصول جنگ سرد است و از شبح جنگ سرد حمایت می‌کند. نشست سران ناتو در ویلنیوس برگزار شد. ما اظهارات آشنا درباره جنگ سرد و تقابل ایدئولوژیک را شنیدیم. بیانیه پایانی، اتهامات بی‌اساس علیه چین مطرح کرد؛ چین به شدت این اتهامات را رد می‌کند.

در بیانیه سران کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره نتایج اجلاس سران در ویلنیوس، گفته شد تعمیق مشارکت چین و روسیه مغایر با ارزش‌ها و منافع این ائتلاف است. 

«وانگ ون‌بین»، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این بیانیه از ناتو خواست تا طرح اتهامات علیه پکن را متوقف کند و از مفهوم اشتباه ذهنیت جنگ سرد و رویکرد اشتباه تلاش برای برقراری امنیت مطلق دست بردارد. 

نماینده دائم چین در سازمان ملل، تاکید کرد: ناتو از مرز‌های جغرافیایی که در ابتدا پیش‌بینی شده بود فراتر رفته و اکنون قصد دارد قدرت خود را به کل کره زمین گسترش دهد. 

این مقام پکن، معتقد است چنین اقداماتی بر امنیت منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.

به گفته وی، ناتو به طور مداوم در حال افزایش هزینه‌های نظامی، تلاش برای گسترش قدرت و برانگیختن تقابل است. 

ژانگ همچنین اظهار کرد که ناتو با موعظه کردن درباره قواعد خود، نظم بین‌المللی را به چالش می‌کشد، در حالی که با مداخله در امور داخلی، دامن زدن به جنگ‌ها، اعمال تحریم‌های غیرقابل قبول و کشتار غیرنظامیان، هنجار‌هایی را که روابط بین‌الملل تعریف می‌کند، زیر پا می‌گذارد.

به گفته مقام پکن، مقصر واقعی همه مشکلات کسی جز ناتو نیست. اتهاماتی که ناتو علیه چین مطرح می‌کند کاملا بی اساس است؛ چین برای صلح جهانی تلاش می‌‎کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *