دانستنی های حقوقی

مستمری زوجه متوفی پس از ازدواج مجدد وی

10:08 - 21 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۱۰۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
مستمری زوجه متوفی پس از ازدواج مجدد وی
زوجه دائم متوفی از حقوق وظیفه یا مستمری وی برخوردار می‌گردد و ازدواج وی مانع دریافت حقوق مذکور نمی‌باشد و در صورت فوت شوهر بعدی و تعلق حقوق به زوجه در اثر آن بیشترین مستمری ملاک عمل است.

خبرگزاری میزان- زوجه دائم متوفی از حقوق وظیفه یا مستمری وی برخوردار می‌گردد و ازدواج وی مانع دریافت حقوق مذکور نمی‌باشد و در صورت فوت شوهر بعدی و تعلق حقوق به زوجه در اثر آن بیشترین مستمری ملاک عمل است.

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری

در خصوص شکایت شاکی علیه سازمان تأمین اجتماعی آذرشهر به خواسته برقراری مستمری و پرداخت آن]با عنایت به محتویات پرونده به استناد ماده ۴۸ قانون حمایت خانواده مصوب ۹۱ زوجه دائم متوفی از حقوق وظیفه یا مستمری وی برخوردار می‌گردد و ازدواج وی مانع دریافت حقوق مذکور، نمی‌باشد و در صورت فوت شوهر بعدی و تعلق حقوق به زوجه در اثر آن بیشترین مستمری ملاک عمل است و با عنایت به مراتب فوق و تبصره ذیل آن قابل تسری به گذشته نیز می‌گردد؛ علی هذا حکم به ورود شکایت مطروحه صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض درشعب تجدیدنظر دیوان است.

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

نظر به اینکه اعتراضات تجدیدنظرخواه به کیفیتی نیست که اساس استنباط شعبه بدوی را مخدوش نماید و یا سبب تزلزل و نتیجتاً نقض رأی معترض به شود و از آنجایی که دادنامه مورد اعتراض منطبق با موازین قانونی ازجمله ماده ۴۸ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ صادر شده است و از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز عاری از اشکال و ایراد می‌باشد؛ لذا با رد تقاضای تجدیدنظرخواهی با استناد به ماده ۷۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری رأی معترض به با اصلاح تاریخ پرداخت از زمان تصویب قانون حمایت خانواده تأیید و استوار می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *