طرح فرماندار ایالت یوتا برای شکایت از رسانه‎های اجتماعی

13:29 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۵۵
طرح فرماندار ایالت یوتا برای شکایت از رسانه‎های اجتماعی
طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته، ایالت‌های مختلف آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌هایی بر رسانه‌های اجتماعی بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - «اسپنسر ککس»، فرماندار یوتا، می‎گوید که آماده است از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل آسیب‌هایی که به جوانان این ایالت وارد شده، شکایت کند. 

به گزارش «پولیتیکو»، «ککس»، گفت که در ماه‌های آینده، شاهد شکایت‌هایی از سوی ایالت یوتا خواهید بود تا این شرکت‌ها را پاسخگو نگه دارد.

وی معتقد است این شرکت‌ها از خطرات اطلاع داشته‌اند؛ برخی از این موارد به بیرون درز کرده است. 

«ککس» به «متا» و چند شرکت دیگر اشاره کرد و گفت: شواهد بسیار واضحی مبنی بر اینکه آن‌ها از آسیب‌هایی که محصولاتشان برای جوانان ایجاد می‌کند اطلاع داشتند وجود دارد. آن‌ها عمدا سعی کردند این اطلاعات را پنهان کنند.

طرح اعمال محدودیت سنی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی 

به گزارش «وایرد»، چندی پیش هم اعلام شد یک پیشنهاد جدید فدرال ۲ حزبی در سنای آمریکا ارائه شده که محدودیت سنی را برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی تعیین می‌کند.

بر اساس این طرح، عملاً افراد ۱۲ ساله و کمتر، از استفاده از برنامه‌هایی که بسیاری از کودکان ساعت‌ها از وقتشان در روز را با آن‌ها سپری می‌کنند، منع می‌کند.

تلاش‌های زیادی در «کپیتال هیل» با هدف محافظت از کودکان در برابر خطرات رسانه‌های اجتماعی در جریان است، اما این اقدام که به عنوان قانون «محافظت از کودکان در رسانه‌های اجتماعی» شناخته می‌شود، الگوریتم‌هایی را هدف قرار می‌دهد که شرکت‌های «سیلیکون ولی» برای نگه داشتن کودکان در برنامه‌هایشان استفاده می‌کند. 

حکم قاضی آمریکایی برای ممانعت از برقراری ارتباط با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی

به گزارش «کیپ چارلز میرور»، چند روز قبل نیز یک قاضی فدرال در لوئیزیانا کارکنان دولت بایدن را از برقراری ارتباط با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی درباره طیف وسیعی از محتوای آنلاین محدود کرد.

این یک پیروزی برای جمهوری‌خواهانی بود که اغلب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب را به حذف نامتناسب محتوای مورد نظرشان، گاهی با همکاری خود دولت آمریکا متهم می‌کردند. 

اکنون دولت بایدن از دادگاه استیناف فدرال خواست تا به طور موقت دستور دادگاه بدوی را برای محدود کردن گفت‎وگو‌های مقام‎های دولت با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی درباره پست‌های آنلاین جنجالی مسدود کند.

محدودیت تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی آمریکا

به گزارش «سی‌ان‌ان»، چند ماه قبل نیز دولت آمریکا به آژانس‌های فدرال دستور داده بود تا ظرف مدت ۳۰ روز سرویس اشتراک گذاری ویدیوی تیک‎تاک را از همه دستگاه‌های دولتی حذف کنند.

این ممنوعیت به دنبال اقدامات مشابهی است که پیش‌تر از سوی دولت‌های کانادا، اتحادیه اروپا و بیش از نیمی از ایالات آمریکا دستور آن صادر شده بود.

کنگره آمریکا در ماه دسامبر به ممنوعیت استفاده کارمندان فدرال از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی رای داده بود.

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی تیک‌تاک را به ایجاد خطرات امنیت ملی برای این کشور متهم کرده بودند.

پیش از این چند ایالت آمریکا به طور جداگانه محدودیت‌هایی را برای استفاده از تیک‌تاک اعلام کرده بودند.

این ایالت‌ها تگزاس، نبراسکا، مریلند، کارولینای جنوبی، مونتانا و داکوتای جنوبی بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *