حمایت دادستان کل مونتانا از طرح ممنوعیت تیک‌تاک

17:22 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۷۴
حمایت دادستان کل مونتانا از طرح ممنوعیت تیک‌تاک
دادستان کل ایالت مونتانا گفت که با وجود شکایت شرکت مالک نرم‌افزار تیک‌تاک، از ممنوعیت این رسانه اجتماعی حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان - دادستان کل ایالت مونتانا با وجود اینکه شرکت مالک نرم‌افزار «تیک‌تاک» به دلیل نقض متمم اول قانون اساسی از این ایالت شکایت کرده است، گفت که از ممنوعیت تیک‌تاک از سوی این ایالت آمریکا حمایت می‌کند. 

«آستین نادسن»، دادستان کل مونتانا گفت: من علاقه‌ای به تشخیص این موضوع ندارم که حزب حاکم چین بر اساس قانون اساسی آمریکا از حقوق آزادی بیان برخوردار است. 

ممنوعیت تیک‌تاک با تحقیقاتی آغاز شد که ادعا می‌کرد دولت چین می‌تواند از این برنامه برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی و ترویج تبلیغات حمایتی از چین استفاده کند. تیک‌تاک این یافته‌ها را رد کرده و ماه گذشته شکایتی را با این ادعا که این ممنوعیت قانون متمم اول را نقض می‌کند، تنظیم کرد.

سخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت: ما ممنوعیت غیرقانونی تیک‌تاک از سوی مونتانا را برای محافظت از کسب و کار خود و صد‌ها هزار کاربر تیک‌تاک در مونتانا به چالش می‌کشیم؛ ما معتقدیم که چالش حقوقی ما بر اساس مجموعه‌ای بسیار قوی از سوابق و حقایق پیروز خواهد شد. 

نادسن ادعا کرد که تحقیقات او نشان می‌دهد که تیک‌تاک تنها برنامه رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه نمی‌دهد از جمع آوری شدن داده‌های خود انصراف دهند.

او گفت که این نرم‌افزار می‌تواند داده‌های تشخیص چهره، اثر انگشت، تمام ضربه‌های کلید روی تلفن‌ها و موارد دیگر را جمع‌آوری کند. 

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که این یک نرم‌افزار بسیار خطرناک است که داده‌های هولناکی را جمع آوری کرده و مستقیما از طریق «بایت دنس»، شرکت مالک تیک‌تاک، به چین منتقل می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *