رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به گیلان سفر کرد

12:21 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به گیلان سفر کرد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به گیلان سفر کرد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در سفر به استان گیلان با بیان اینکه یکی از استان‌ها با کمترین مانده پرونده در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح سراسر کشور مربوط به استان گیلان است گفت: اطاله دادرسی در این سازمان معنا و مفهومی ندارد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سفر به شهر رشت و در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گیلان با اشاره به اهمیت و حساسیت وظایف نیرو‌های مسلح در تأمین امنیت گفت: بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی به دلیل اهمیتی که قانونگذار برای تأمین امنیت قائل بوده، رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح را بر عهده سازمان قضایی به عنوان یک مرجع اختصاصی گذاشته است.

وی افزود: نیرو‌های مسلح ما در مقایسه با سایر نیرو‌های مسلح دنیا دارای کمترین جرایم هستند و در هر جایی هم که ناخالصی وجود داشته، سازمان قضایی قاطعانه بر اساس قوانین و مقررات به جرایم رسیدگی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان بیان کرد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری صیانت از نیرو‌های مسلح در اولویت اقدامات سازمان قضایی می‌باشد و این سازمان با برگزاری جلسات آموزشی و پیشگیرانه تلاش می‌کند مانع از وقوع جرم در این نیرو‌ها شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌ها با کمترین مانده پرونده در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح سراسر کشور است گفت: اطاله دادرسی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گیلان معنا و مفهومی ندارد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت:عدم اطاله دادرسی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یک امتیاز است.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه مرکز استان گیلان در دیدار رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیرو‌های مسلح از ابتدای انقلاب تاکنون برای دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی جانفشانی‌های فراوانی کرده و خوش درخشیده است، گفت: این مبالغه نیست که بگوییم نیرو‌های مسلح ما از بهترین نیرو‌های مسلح دنیا هستند.

وی افزود: با وجود امامین انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون کشور در بخش‌های مختلف به خصوص فناوری‌های جدید نظامی و اطلاعاتی مربوط به نیرو‌های مسلح، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عدم اطاله دادرسی در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یک امتیاز است، گفت: فلسفه وجودی سازمان قضایی صیانت از نیرو‌های مسلح است.

 در ادامه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور و هیئت همراه  از شعب دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان گیلان بازدید کردند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با خانواده شهید اسماعیل سیرت نیا از شهدای رشت دیدار کرد و گفت:ما از خودمان چیزی نداریم، این شهدا همه نشان شده بودند، قطعا این اسماعیل شما را خداوند قرار داد برای اینکه با انتخاب خودش و با راهی که میرود و با لقمه حلال به اینجا برسد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با شهدا در گلزار شهدای رشت تجدید پیمان کرد و گفت: شهید خون داده است تا اسلام و احکام اسلامی و جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری باقی بماند. هرکس در مسئولیت خودش اگر که با شهید باشد و تفکر شهید را داشته باشد مطمئناً با شهید محشور می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *