۶۱ زندانی استان سمنان به مناسبت عید غدیر از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

10:35 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۸۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۱ زندانی استان سمنان به مناسبت عید غدیر از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
رئیس کل دادگستری استان سمنان از ابتکار به‌عمل آمده در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان سراسر استان به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد.

محمد جعفر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و امامت، به روسا و دادستان‌های سراسر استان تکلیف شد تا ضمن حضور در ندامتگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با پالایش و بررسی دقیق پرونده‌های زندانیان، شرایط بهره مندی از ارفاقات قانونی را برای مشمولین فراهم آورند. 

وی گفت: رئیس دستگاه عدلیه نظارت بر امور زندان و زندانیان را از تکالیف مسئولان قضایی می‌داند و با برنامه ریزی‌های مدونی که در دادگستری کل استان سمنان انجام شده، مقامات قضایی استان به صورت مستمر از زندان‌ها استان بازدید داشته و مستمع حوائج و مطالب مطروحه مددجویان هستند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به ارفاقات قانونی اعمال شده برای زندانیان اشاره و گفت: با اجرای این طرح ابتکاری تعداد ۶۱ نفر از زندانیان استان از ارفاقات قانونی شامل: آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس، رأی باز، مرخصی دوره‌ای در ایام عید خجسته غدیر برخوردار شدند.

عبدالهی تاکید کرد: استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیانی اعمال شده که از رفتار و کردار گذشته خود نادم و پشیمان بوده و بیم تجری ارتکاب اعمال مجرمانه ندارند و موجبات بازپروری اجتماعی آنان امکان پذیر بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *