رکورد بی سابقه مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور

22:23 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۳۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رکورد بی سابقه مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور
وزیر نیرو گفت: میزان مصرف برق، امروز به عدد ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که این عدد یک رکورد تاریخی است.

خبرگزاری میزان_ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در ارتباط با بخش خبر ۲۱ با بیان اینکه هفته بسیار گرمی را سپری می‌کنیم و پیش بینی می‌شود که شدت گرما افزایش یابد، گفت: برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که دمای متوسط یک هفته کشور طی ۱۱ سال گذشته بی سابقه بوده است و در اوج مصرف امروز ما شاهد تقاضای حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بودیم که این میزان، یک رکورد تاریخی است.

وی با اشاره به افزایش ۸ هزار مگاواتی مصرف برق کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: از رقم ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات، بیش از ۳۰ هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های سرمایشی و کولر‌ها است.

 وزیر نیرو ادامه داد: برای اینکه ما بتوانیم برق پایدار برای همه هموطنان تامین کنیم از همه خانواده‌ها عاجزانه تقاضا داریم که در مصرف برق صرفه جویی کنند؛ حتی المقدور کولر‌های خود را روی دور کند بگذارند، در ساعاتی از شبانه روز که امکان پذیر است کولر‌ها را خاموش کنند و در مصرف روشنایی و وسایل منزل به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف بین ساعت ۱۲ تا ۱۷ مصارف خود را به حداقل برسانند و با کاهش مصرف از مزایای پاداش صرفه جویی بهره‌مند شوند.

محرابیان گفت: ما از سال گذشته برنامه‌ای را اجرا کردیم که در قالب این برنامه و با همکاری بسیار خوب مردم، بدون هیچ مشکل و محدودیتی برای بخش خانگی از فصل گرما عبور کردیم و امسال هم اگر فضای همکاری همانند سال گذشته باشد ان شاءالله بدون دغدغه از گرما عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در طی خردادماه سال جاری ۴۰ درصد مردم از پاداش صرفه جویی بهره‌مند شدند و بخش قابل توجهی از این تعداد یا قبض برق شان رایگان شد و یا مبالغ قابل توجهی طلبکار شدند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بحث صرفه جویی تنها مربوط به بخش خانگی نیست و در بخش اداری و تجاری هم ظرفیت قابل توجهی برای صرفه جویی داریم؛ در بخش اداری ما پیش بینی ۱۰۰۰ مگاوات صرفه جویی داشتیم که تا کنون حدود ۷۰۰ مگاوات آن حاصل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *