رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت هلند به دلیل اختلاف درباره کنترل مهاجران سقوط کرد

10:01 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۲۱۴
دولت هلند به دلیل اختلاف درباره کنترل مهاجران سقوط کرد
نخست وزیر هلند استعفای خود و کابینه‌اش را اختلافات در کابینه ائتلافی چهار حزبی درباره چگونگی کنترل موضوع مهاجرت اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - «مارک روته»، نخست وزیر هلند استعفای خود و کابینه‌اش را به دلیل اختلافات در ائتلاف چهار حزبی درباره چگونگی کنترل موضوع مهاجرت، اعلام کرد.

تصمیم «روته» با طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری هلند به این معناست که این کشور در اواخر امسال با انتخابات عمومی برای مجلس سفلی ۱۵۰ کرسی پارلمان روبرو خواهد شد.

«روته» به خبرنگاران در لاهه، گفت: این راز نیست که شرکای ائتلاف دیدگاه‌های بسیار متفاوتی درباره سیاست مهاجرت دارند؛ و امروز متأسفانه باید به این نتیجه برسیم که این اختلافات آشتی ناپذیر هستند. به همین دلیل است که من فوراً استعفای کل کابینه را کتباً به پادشاه پیشنهاد خواهم کرد.

نخست وزیر مستعفی هلند، می‎گوید که او یک دولت موقت را تا زمان انتخابات هدایت خواهد کرد که بر وظایفی از جمله حمایت مستمر از اوکراین متمرکز خواهد بود. 

وی ریاست جلسات شبانه روز چهارشنبه و پنج‎شنبه را بر عهده داشت که به توافقی درباره سیاست مهاجرت منجر نشد.

گفت‎وگو‌های بیشتری در عصر جمعه انجام شد و او در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی‌اش قبل از بحث‌ها از پاسخ به سؤالات درباره این موضوع خودداری کرد.

دولت ائتلافی هلند ماه‌ها تلاش کرد تا توافقی را برای کاهش جریان ورود مهاجران جدید به این کشور با جمعیت نزدیک به ۱۸ میلیون نفر، منعقد کند.

سال گذشته، صد‌ها پناهجو مجبور به خوابیدن در فضای باز در شرایط نامساعد در نزدیکی یک مرکز پذیرش پرجمعیت شدند.

به گفته اداره آمار این کشور، بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر از خارج از اروپا در سال ۲۰۲۲ در هلند درخواست پناهندگی کرده‌اند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *