حملات رژیم صهیونیستی به جنین؛ جنایت جنگی جدید

11:03 - 13 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۴۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حملات رژیم صهیونیستی به جنین؛ جنایت جنگی جدید
حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین جنایت جنگی دیگری در ادامه جنایت‌های بیشمار این رژیم علیه فلسطینیان است.

خبرگزاری میزان - فلسطینی ها می‌گویند حمله رژیم صهیونیستی به جنین «جنایت جنگی جدید» است؛ تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی می‌خواهد که «اقدامی جدی» اتخاذ کند، زیرا گروه‌های غزه برای ابراز همبستگی با مردم جنین تجمع کردند.

به گزارش الجزیره، مقامات فلسطینی پس از شهادت ۱۰ نفر و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی دیگر، بزرگترین عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین در ۲۰ سال گذشته را «جنایت جنگی جدید» نامیدند.

سکوت شرم آور جامعه جهانی

سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست سکوت شرم آور خود را بشکنند و اقدامی جدی انجام دهند.

«نبیل ابوردینه» در بیانیه‌ای گفت: آنچه رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر جنین و اردوگاه آن انجام می‌دهد جنایت جنگی جدید علیه مردم بی‌دفاع ما است.

وی افزود: ملت فلسطین تسلیم نمی‌شود و پرچم سفید را برافراشته نمی‌کند، بلکه در برابر این تجاوزات وحشیانه تا شکست اشغالگران و دستیابی به آزادی، بر سرزمین خود استوار می‌ماند.

حملات رژیم صهیونیستی به جنین؛ جنایت جنگی جدید

حملات رژیم صهیونیستی که بیش از ۱۸ ساعت پس از آغاز آن ادامه داشت، این شهر را در کرانه باختری اشغالی با حملات هوایی و همچنین حملات زمینی هدف قرار داد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بیش از هزار نظامی صهیونیست در این حملات شرکت داشته‌اند.

مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که یکی از شهدا یک جوان ۱۶ ساله اتست و ۱۰ نفر در وضعیت وخیم هستند.

وزارت خارجه فلسطین عملیات جنین را یک «تجاوز وحشیانه» توصیف کرد و گفت که این بخشی از سیاست رسمی رژیم صهیونیستی مبنی بر «استفاده از نیروی نظامی در برخورد با مردم بی‌دفاع فلسطین به عنوان جایگزینی برای راه‌حل‌های سیاسی برای درگیری» است.

این بیانیه خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای «توقف فوری تجاوز» شد و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا «بازخواست جنایتکاران جنگی اسرائیل را آغاز کند».

همچنین خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که سفیر فلسطین در اتحادیه عرب خواستار برگزاری نشست فوری در روز سه شنبه شد.

در این نشست «راه‌های اقدام موثر در سطوح کشور‌های عربی و بین المللی برای توقف این تجاوز اسرائیل، پاسخگویی عاملان آن و درخواست حمایت مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

تظاهرات فلسطینیان

در همین حال، گروه‌های فلسطینی تظاهراتی را در مرکز شهر غزه برای ابراز همبستگی با مردم جنین ترتیب دادند.

شرکت کنندگان شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند و بنرهایی با مضامین «ما همه جنین هستیم» و «ما با مقاومت هستیم» در دست داشتند.

اردوگاه آوارگان جنین در دو سال گذشته هدف حملات شدید و مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

همراه با نابلس، همچنین کرانه باختری اشغالی، شاهد ظهور نسل جدیدی از مبارزان فلسطینی بوده است که در برابر اشغال نظامی چندین دهه رژیم صهیونیستی مقاومت می کنند.

حملات رژیم صهیونیستی به جنین بخشی از تلاش برای سرکوب مقاومت در آنجاست، با جوانان فلسطینی که به طور فزاینده‌ای اسلحه به دست می‌گیرند و تاکید می‌کنند که هیچ راه دیگری برای مبارزه با اشغالگری نمی‌بینند، زیرا به طور فزاینده‌ای از آنچه به عنوان کاهش اثربخشی تشکیلات خودگردان می‌دانند، ناامید می‌شوند؛ که تا حد زیادی کنترل اداری بر حدود ۱۸ درصد از کرانه باختری اشغالی را در دست دارد.

هدف قرار روزنامه نگاران

هدف قرار دادن روزنامه نگاران از سوی رژیم صهیونیستی در جنین نشان دهنده تلاش مذبوحانه برای پنهان کردن جنایات است.

در بمباران مرگبار اخیر اردوگاه آوارگان جنین، وزارت اطلاعات فلسطین، رژیم صهیونیستی را به هدف قرار دادن روزنامه نگاران متهم می‌کند تا حقیقت جنایات خود را در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی پنهان کند.

حملات رژیم صهیونیستی به جنین؛ جنایت جنگی جدید

این تحول نگران‌کننده، سیاست رژیم صهیونیستی برای پنهان‌کردن اقدامات خود و سرکوب پوشش رسانه‌ای را روشن می‌کند. 

گزارشگران بدون مرز (RSF) از رژیم صهیونیستی خواسته است تا به حملات «سیستماتیک» خود به خبرنگاران فلسطینی پایان دهد.

حملات به روزنامه نگاران در کرانه باختری اشغالی، از جمله شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره، در دوربین ضبط شده است، اما هنوز هیچ اقدامی علیه مسئولین این حمله آغاز نشده است.

در حالی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به جنین تشدید می‌کند، وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدا گزارش می‌دهد، در حالی که زیرساخت‌های اردوگاه هدف قرار گرفته و ساکنان را بدون خدمات ضروری می‌گذارد.

حمله رژیم صهیونیستی به آزادی رسانه‌ها 

وزارت اطلاعات فلسطین هدف قرار دادن روزنامه نگاران توسط رژیم صهیونیستی را به عنوان تلاشی ناامیدانه برای پنهان کردن جنایات خود محکوم می‌کند.

رژیم صهیونیستی با محاصره گروه‌های رسانه‎ای، تیراندازی به خبرنگاران و مصادره تجهیزات، قصد دارد روایت را کنترل کند و مانع انتشار اطلاعات شود؛ این حمله به آزادی رسانه‌ها نگرانی‌های جدی را در مورد پاسخگویی و شفافیت ایجاد می‌کند.

خبرنگاران در معرض حمله 

گزارشگران بدون مرز حملات متعددی به خبرنگاران فلسطینی در کرانه باختری اشغالی را مستند کرده است؛ شهادت شیرین ابوعاقله هدف قرار دادن صریح خبرنگاران از سوی تک تیراندازان صهیونیست را برجسته کرد.

این اقدامات تجاوزکارانه در دوربین ثبت شده است و محیط خطرناکی را که روزنامه نگاران در آن فعالیت می‌کنند و تهدید‌های مداومی که هنگام پوشش اعتراضات یا عملیات نظامی رژیم صهیونیستی با آن‌ها مواجه می‌شوند را آشکار می‌کند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *