رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان: ۴۰ نوع خدمت در حوزه معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان ارائه می‌شود

11:19 - 10 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۹۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان: ۴۰ نوع خدمت در حوزه معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان ارائه می‌شود
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان، گفت: بیشترین حجم فعالیت‌ها و خدمات پزشکی قانونی استان در حوزه معاینات سرپایی با ارائه حدود ۴۰ نوع خدمت در این بخش است.

خبرگزاری میزان - محمدرضا فارسی‌نژاد در نشست با رسانه‌های استان لرستان که در محل سالن جلسات پزشکی قانونی استان برگزار شد، با اشاره به آمار کلی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان اظهار کرد: بیشترین حجم فعالیت‌ها و خدمات پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی است و حدود ۴۰ نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۴۲ هزار ۳۲۷ نفر معاینه سرپایی (بالینی) در استان انجام شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۵.۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان، اضافه کرد: در حوزه معاینات اجساد وظیفه اصلی پزشکی قانونی، تعیین علت فوت و کمک به تعیین نحوه فوت است که در موارد مرگ‌های غیر طبیعی، جنایی و مشکوک معاینه جسد و صدور جواز دفن فقط توسط پزشکی قانونی صادر و سایر پزشکان حق صدور جواز دفن ندارند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته یک هزارو ۶۵۷ مورد معاینه جسد در استان انجام شده که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن کاهش ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فارسی‌نژاد در خصوص وضعیت نزاع در لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف پزشکی قانونی رسیدگی به شکایات نزاع و بررسی آسیب‌های مصدومان منازعات است، افزود: مصدومانی وجود دارند که در بسیاری موارد در پی یک درگیری ساده با موضوعی نه چندان مهم، دچار آسیب‌ها و صدمات جسمانی می‌شوند که گاهی اوقات خسارات آن به مراتب بیشتر و جدی‌تر از دلیلی است که به خاطر آن با یکدیگر درگیر شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان، اظهار کرد: مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی یکی از بیشترین موارد ارجاعات به پزشکی قانونی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۷۴ مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان انجام شده که این آمار در مقایسه سال قبل از آن کاهش ۹.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در خصوص تصادفات دراستان بیان کرد: سال گذشته ۴۸۰ نفر به دلیل تصادفات در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۲ درصد افزایش یافته است.

فارسی نژاد اضافه کرد: در خصوص مصدومین حوادث رانندگی در سال گذشته ده هزار و ۴۵ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان، گفت: این میزان تصادفات در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲.۴۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *