گفت‌وگو|

یک محکوم تحت مراقبت پابند الکترونیک: با استفاده از پابند الکترونیکی توانسته‌ام در کنار خانواده و در اجتماع حضور داشته باشم

8:16 - 12 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۹۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
یک محکوم تحت مراقبت پابند الکترونیک: با استفاده از پابند الکترونیکی توانسته‌ام در کنار خانواده و در اجتماع حضور داشته باشم
یک محکوم تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی استان کردستان درباره مزایای استفاده از پابند الکترونیکی، گفت: از طریق استفاده از پابند الکترونیکی توانسته ام در کنار خانواده و اجتماع حضور داشته باشم و به امور زندگی بپردازم تا باری از مشکلات را به دوش بکشم زیرا اگر در زندان بودم نمی‌توانستم در کنارخانواده باشم و از لحاظ امرار معاش با مشکلات عدیده مواجه می‌شدند.

خبرگزاری میزان - فردی که در زندان است و پس از صدور حکم شرایط لازم برای پابند الکترونیکی را دارد؛ می‌تواند درخواست خود برای استفاده از پابند الکترونیکی را به مددکاران زندان ارائه دهد و موافقت خود را برای اینکه باقیمانده دوران محکومیت خود را تحت مراقبت الکترونیکی (با استفاده از پابند الکترونیکی) در یک محدوده مشخص سپری کند اعلام کند. این مهم باعث می‌شود تا برای گذران زندگی و امرار معاش خود دچار مشکل نشود.

درخواست و تقاضانامه محکوم علیه در ابتدا به مقامات زندان داده می‌شود. در صورت موافقت مقامات زندان، درخواست به قاضی اجرای احکام ارسال می‌شود. قاضی اجرای احکام نیز جهت اخذ تصمیم مقتضی، پرونده را نزد قاضی صادرکننده رای قطعی ارسال می‌کند. تا او پس از بررسی همه ضوابط و مقررات موجود و همچنین توجه به وضعیت زندانی، تصمیم گیری کند.

پابند الکترونیکی نوعی جی پی اس است که اگر فرد زندانی آن را تغییر دهد. یا آن را دستکاری کند، فورا مشخص و به او هشدار داده می‌شود. زیرا بوسیله مانیتورینگ کنترل می‌شود؛ بنابراین زندانی باید از یک منطقه مشخص خارج نشود. چرا که سریعا به مقامات کنترل کننده اطلاع داده می‌شود.

محکوم تحت مراقبت پابند الکترونیکی استان کردستان: با استفاده از پابند الکترونیکی توانسته ام باری از مشکلات خانواده را به دوش بکشم

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها درخصوص استفاده از پابند الکترونیکی با اشاره به این مطلب که در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی در استفاده از پابند الکترونیک داشتیم و تولید پابند‌ها چند برابر شده است گفت: بهترین بستر برای تحقق اصلاح و تربیت توسعه کمی و کیفی اشتغال درون زندان‌ها است. 

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست کمیسیون استانی بررسی عفو، بخشودگی و تخفیف مجازات زندانیان استان تهران گفت: فرد زندانی که مشمول پابند الکترونیک می‌شود، به طور کامل آزاد نشده و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی است و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت بهتری در مسیر بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای او فراهم می‌شود. هدف از زندان و زندانی کردن افراد که در برخی از پرونده‌های قضایی و براساس قانون انجام می‌شود، اصلاح و باز اجتماعی شدن فرد زندانی است.

محکوم تحت مراقبت پابند الکترونیکی استان کردستان: با استفاده از پابند الکترونیکی توانسته ام باری از مشکلات خانواده را به دوش بکشم

رضایی نیا یک محکوم تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با استفاده از پابند الکترونیک اظهارکرد: به اتهام جعل اسناد دولتی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم و پس از تحمل ۱ ماه حبس مشمول دریافت پابند الکترونیکی شدم و هم اکنون از فروردین ماه از پابند الکترونیک در سطح شهر سنندج استفاده می‌کنم. 

وی درباره اینکه درحال حاضر در چه حرفه ای مشغول به کار هستید،گفت: هم اکنون مشغول مسافرکشی هستم و از این طریق امرار معاش می‌کنم. 

رضایی نیا درباره مزایای استفاده از پابند الکترونیکی، بیان کرد: از طریق استفاده از پابند الکترونیکی توانسته ام در کنار خانواده و اجتماع حضور داشته باشم و به امور زندگی بپردازم تا باری از مشکلات را به دوش بکشم زیرا اگر در زندان بودم نمی‌توانستم در کنارخانواده باشم و از لحاظ امرار معاش با مشکلات عدیده مواجه می‌شدند.

 وی عنوان کرد: معتقدم اگر میزان استفاده از این پابند‌های الکترونیک افزایش یابد برای زندانی و خانواده اش نیز اثرات بهتری دارد و در نهایت از مسئولین زندان استان نیز تشکر می‌کنم که شرایط استفاده از این پابند را فراهم کردند.

محکوم تحت مراقبت پابند الکترونیکی استان کردستان: با استفاده از پابند الکترونیکی توانسته ام باری از مشکلات خانواده را به دوش بکشم

انتهای پیام/


شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
در ابعاد کوچکتر ساخته شود ! کاربردی تر است !
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *