آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان لرستان در هفته قوه قضاییه

9:58 - 06 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۲۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان لرستان در هفته قوه قضاییه
رئیس کل دادگستری استان لرستان از آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل «۳۹ نفر مرد و یک نفر زن» با بدهی حدود ۶۸ میلیارد تومانی به مناسبت هفته قوه قضاییه با کمک خیران و حمایت ستاددیه استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان لرستان با اعضای هیئت امنا و کارکنان ستاد دیه استان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های ستاددیه، ابرازکرد: کار در ستاد دیه یک اقدام جهادی است که سبب کاهش آلام مردم و رضای خداوند متعال می‌شود چرا که حضور زندانیان جرایم غیرعمد که صرفاً بدلیل عدم توانایی پرداخت بدهی در زندان هستند نه تنها کمکی به رفع مشکل افراد نمی‌کند بلکه سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد مالی شامل «۲۴۹ نفر مرد و ۱۳ نفر زن» در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، بیان کرد: لازم است هر چه سریعتر نسبت به تشکیل پرونده این افراد و پیگیری‌های لازم جهت طرح در جلسات هیئت امنا اقدام و زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و جذب کمک‌های خیران در سال ۱۴۰۱ «۲۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی ۱۲۳ میلیارد تومانی» از زندان‌های استان آزاد شدند که «۲۵۴ نفر از آن‌ها مرد و ۱۶ نفر زن» بودند.

رئیس شورای قضایی استان لرستان، افزود: در ۳ ماهه ابتدای امسال تعداد ۹۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با بدهی ۱۵۳ میلیارد تومان شامل «۸۹ نفر مرد و ۲ نفر زن» از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مبلغ ۳ میلیارد تومان به آن‌ها کمک بلاعوض و قریب به ۳ میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت اعطا شده است و مابقی بدهی این افراد با صدور اعسار و یا گذشت و مصالحه شکات تامین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهواری ابراز کرد: بمناسبت هفته قوه قضاییه و با همت خیران و پیگیری‌های صورت گرفته زمینه آزادی تعداد ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل «۳۹ نفر مرد و یک نفر زن» با بدهی قریب به ۶۸ میلیاردتومان فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری همچنین مبلغ تامین شده از خیران استان برای آزادی این ۴۰ نفر را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مابقی بدهی این افراد از طریق «صدور اعسار، اخذ گذشت و مصالحه از شکات، تسهیلات قرض الحسنه و ...» فراهم شد که فرآیند‌های آزاد سازی زندانیان غیر عمد در ستاد دیه انجام می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *