گفت‌وگو|

شهید بهشتی نماد مظلومیت ایران است/ آمریکا باید در خصوص حمایت از گروه‌های تروریستی به افکار عمومی جهان پاسخگو باشد

14:57 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۰۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
شهید بهشتی نماد مظلومیت ایران است/ آمریکا باید در خصوص حمایت از گروه‌های تروریستی به افکار عمومی جهان پاسخگو باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شهید بهشتی نماد مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است گفت: آمریکا باید به افکار عمومی جهان پاسخ بدهد که چگونه از گروه‌های تروریستی بر علیه کشورمان حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان - زهره الهیان در گفت‌وگو با میزان، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه بیان کرد: شهید بهشتی نماد مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است که قربانی تروریست شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به در پیش بودن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: آمریکا باید به افکار عمومی جهان پاسخ بدهد که چگونه از گروه‌های تروریستی بر علیه کشورمان حمایت می‌کند. بازخوانی پرونده سیاه حقوق بشری آمریکا نیاز به سال‌ها وقت دارد تا مردم و نسل جوان با ماهیت جنایتکارانه امریکا بیشتر آشنا شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه همواره کشور‌های غربی در حوزه حقوق بشر دچار یک پارادوکس و تناقض هستند، ادامه داد: این کشور‌ها در بحث حقوق بشر استاندار‌دهای دوگانه‌ای را در پیش گرفته‌اند.

الهیان گفت: از منظر کشور‌های غربی همه آحاد بشر یکسان نیستند و طرح موضوعات حقوق بشری توسط آن‌ها فقط برای داشتن ظاهر و استفاده ابزاری از حقوق بشر است، البته این شعارها برای ملت‌های دیگر رنگ باخته و دو رویی وتزویر آمریکا مجامع حقوق بشری را از خاصیت انداخته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل کمیته حقوق بشر در مجلس بیان کرد: این کمیته از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم جلساتی را درباره پرونده‌های ترور به ویژه پرونده حاج قاسم سلیمانی سردار محبوب دل‌ها تشکیل داده است.

وی گفت: در نهایت نیز طرحی به عنوان «ترویج مکتب شهید سلیمانی و تعقیب و مجازات مرتکبین جنایت علیه ایران» به مجلس پیشنهاد داده شده که در دستور کار مجلس است و امیدواریم فوریت آن با تصویب هیئت رئیسه در صحن علنی به رای گذاشته شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *